Gå til innhold

Delebil ifra Sverige

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp. Skal til Borås i Sverige i helgen, og hente en Chrysler Voyager delebil. Er en 1998 Le. Problemet med bilen er girkassen, den virker ikke å være helt stabil. Men tar sjansen på å prøve. Problemet er som følger:

Limer inn svar ifra selger

Hej!

Växellådan är vädigt nervös. Rycker vid tomgång. Rycker vid låga varv på motorn i 70-80km/h.

Bilen är avställd och har inte besiktigats

Jeg tenker da på at den går inn og ut av gir helt til man får opp turtallet, vist jeg skjønner selgeren riktig.

Jeg tenker da på noe som heter input/output sensor. Kan det være at det er så enkelt? Vist ikke er spørsmålet hvor langt jeg klarer å komme med bilen før det går i stykker. Alternativt er det å slepe den etter min bil. Vist kassen ryker, så har det vel ikke noe å si om man sleper doningen hjemmover

Setter pris på om noen har inspill på hva dette kan være for no :_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn han svensken skriver det,mistenker jeg at dette er motorfusk og ikke problem med girkassa,men at det kan oppfattes slik,har hatt flere kunder som har klaget på at girkassa ikke girer som den skal,men så er det motorfusk...

Vedr vurdering om å taue bilen,så er ikke dette så smart på en bil med automat. Biler med automat må taues med lav hastighet,og så kort som mulig,elles kan du faktisk skade girkassa.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener det kan være motorfjusk? Bilen går jo nydelig på tomgang. Men kan være enig i at det er litt mistenkelig at den går fint over 80 km/t. Da har den jo litt turtall. Men hva kan være årsaken da? Ifølge selger så hopper å spretter det vist voldsomt før den stabiliserer seg å går normalt. Har jeg flaks, så er kansje kassa i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjørt hjem og det var nesten 50 mil. Kassa er definitivt ikke problemet. Girer fint og mjukt som bare det. Men er som sagt fjusking på motoren som gjør at det hakker. Hører tydelig, i lave hastigheter og gasspådrag. At det smeller voldsom i luftfilterboksen v gasspådrag ?

Så spørsmålet er jo hva dette kan være. Merker også at den dør på lave turtall i motbakker. Men drar jeg den ned i 3 på automaten så kommer den som ei kule med litt turtall. Litt puffelyder og smell kommer også da i luftfilterboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider