Gå til innhold

Vindusruteskifte

Ranger emnet

redhot

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en VW Passat 1996 modell med sprekk i frontruta.

Må få denne skiftet - men vil høre om noen har tips til hvor det er best å dra.

Har fått noen prisoverslag på 6-7000kr, noe som hørtes rimelig voksent ut i mine øyne?

Det er ikke glassforsikring på den, så må bekoste det hele selv.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er presslist eller limt rute på denne, men vil nesten tro den er limt. Limt rute ville jeg personlig holdt meg langt unna. Presslist kan man ordne selv, men ruta koster fortsatt noen tusen. Det greieste er vel i grunn å faktisk sette delkasko på bilen, få byttet ruta mot egenandel, og så ta av forsikringen igjen noen måneder etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, få deg delkasko og ta det på forsikringa. Delkasko koster en tusenlapp mer i året, kanskje til og med mindre, så delkasko er veldig lurt å ha uansett.

Egenandelen pleier å ligge rundt 2000,-

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, få deg delkasko og ta det på forsikringa. Delkasko koster en tusenlapp mer i året, kanskje til og med mindre, så delkasko er veldig lurt å ha uansett.

Egenandelen pleier å ligge rundt 2000,-

Er nok den billigste utveien ja..

Ruta er nok ca halve prisen, så om du kan få noen som kan det til å hjelpe deg så hjelper det jo litt (helst noen som jobber med bilglass evt karosseri). Er ikke noen heksekunst å gjøre det selv, men du er avhengig av litt utstyr og materiale...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke (med ærligheten) i behold påforsikre og så benytte delkaskoen. Står vel noe om at det ikke er skader etc i papirene?

Men har fått et tilbud på 3700ca nå - begynner jo å bli noenlunde.

Med en egenandel på 2000 og 1000 pr år i delkasko så nærmer det seg noenlunde hverandre på kostnad. Skifter heldigvis ikke rute hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke (med ærligheten) i behold påforsikre og så benytte delkaskoen. Står vel noe om at det ikke er skader etc i papirene?

Men har fått et tilbud på 3700ca nå - begynner jo å bli noenlunde.

Med en egenandel på 2000 og 1000 pr år i delkasko så nærmer det seg noenlunde hverandre på kostnad. Skifter heldigvis ikke rute hvert år.

Delkasko dekker også brann og tyveri, sistnevnte er spesielt lurt å ha i Oslo. Blir bilen din stjelt når du bare har ansvarsforsikring, får du ikke en dritt. Dessuten hender det innimellom at biler tar fyr, og da er også denne forsikringa god å ha. Jeg syns ihvertfall det er verdt 80kr måneden, det er en 20'er i uka det. Kutt ut en cola i uka, så er du der :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delkasko dekker også brann og tyveri, sistnevnte er spesielt lurt å ha i Oslo. Blir bilen din stjelt når du bare har ansvarsforsikring, får du ikke en dritt. Dessuten hender det innimellom at biler tar fyr, og da er også denne forsikringa god å ha. Jeg syns ihvertfall det er verdt 80kr måneden, det er en 20'er i uka det. Kutt ut en cola i uka, så er du der :D

Helt enig, delkasko har jeg alltid hatt på de bilene jeg har hatt - uansett stand! Er ikke såå mye dyrere og det KAN være mye å hente.

Å få steinsprut som gjør at ruta må skiftes kan hende når som helst det - dagen etter du har tegna forsikring f.eks. Så det hadde ikke kosta meg en halv kalori engang. Og disse bilglass firmaene pleier ofte å være litt runde i kantene å ordne det på en grei måte ;)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 7 months later...