242-T5 Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Bilde av fronten. Bilen er nedstøvet og lortet da jeg tok den hjem i regnvær. Park/blinklys kommer fra Realcar og er til Golf.damndamn Er det noen her som kjenner igjen speila? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Den bilen er feet:partyon: Er det du som har kjørt forbi Drangedal et par gånger nå i det siste??? Isåfall e det rååå lyd i den:thumb Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Den bilen er feet:partyon:Er det du som har kjørt forbi Drangedal et par gånger nå i det siste??? Isåfall e det rååå lyd i den:thumb Bor der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Så du bur i Dr.dal ja, hen i dr.dal bur du hen da? Du trekker i allefall "litt" oppmerksomhet når du kjører forbi U-skulen:thumb Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 (endret) Gromt dette. Må følge med vidare. Legg ut bilde av motor og motorrom.:usa: Endret Mai 5, 2010 av Actros 8x8 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Det hvirker som bilen fungerer, så nå reiser jeg til Oslo på sportsvogntreff på Øvrevoll i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Så du cruisa forbi Coop ca. kvart på tolv i stranna i dag.. Vanvitig fet lyd:thumb Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 den bilen din er bar sinnsvak, tar av meg hatten. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Nå som tråden har blitt dratt frem igjen så kan jeg jo legge ut et par nye bilder. Har fått montert logo på siden og lakkert panseret på nytt i en litt blankere nyanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mast3r Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Speilene er fra biltema :D Siter -- Opel Kadett D 1.2S 1982 -- -- Opel Rekord E 2.0S 1977 -- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Juni 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 Panseret og klistremerket ble bra! Knalltøff bil! Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet November 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Har kjøpt meg et brukt singel-turbo oppsett til 351 clevland, men ble litt usikker på forgasseren som fulgte med. Kan noen si meg hva slags fungsjon disse messingventilene har som står i skruehullene til flotørstanden?? og hvor skal slangen kobles? På det runde hjulet står det max og min. Det fulgte også med en annen merklig ting, som ser ut som skal stå mellom innsug og forgasser. Hva er dette? Jeg tror ikke jeg bruker den, men lurer veldig på hva det er... Røret til høyre på bilde har ikke forbindelse med det store kammeret, det går bare ned i det ovale hullet under. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 de speilene er fra biltema, og heter bullet, eller noe sånt :D Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet November 7, 2010 Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 (endret) Det du har fått tak i der, er ett gammelt sett, som sikkert gik-turbo solgte en gang på 19xx tallet:) Er ett såkalt "draw through" system! Den ventil boksen din, er til for og veksle mellom sugemotor og turbomotor! Så dvs: Tomgang/20% gass: Motoren suger kun gjennom forgasser! 20-50% gass: Motoren suger delvis gjennom forgasser+(turboen suger luft/bensin) og trykker det ned i innsugsmanifolden. 50-100% gass: Turbo suger all luft/benisn som forgasseren gir, og trykker det ned i innsuget:) Håper dette gir noe mening? Anngående forgasseren din: Begge hulla skal det tilføres bensin fra en bensinpumpe! Er to flottør kammer på denne forgasseren, ett flotørkammer til 2 porter:) De hjula(maks/min) er en enkel måte og "kontrollere" bensintilføelsen på Endret November 7, 2010 av DanielH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet November 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 Takk for svar. Ja det er nok et gammelt annlegg, men fikk det billig av en som hadde hatt det liggende i mange år, men selv ikke hadde brukt det. Virket litt komplisert med den boksen under forgasseren, men går det greit å bare kjøre trykket inn i trykkboksen over forgasseren og kutte vekk denne saken? Når det gjelder ventilene som går inn på flotørkammerene, der skal det trykk inn sier du, men det skal vel trykk inn på de vanlige inngangene også? Om ja, kan jeg bare sette en T på bensinslangen å kjøre det inn alle plassene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg