Gå til innhold

ønske om å kjøpe og "mekke" litt på en Rekord 2.2i motor

Ranger emnet


xGunnar

Anbefalte innlegg

Jeg har et ønske om å kjøpe og "mekke" litt på en Opel rekord 2.2i motor.

Jeg har ikke noe erfaring med skruing, men jeg har lyst til å lære dette.

Derfor vil jeg spørre noen som er mer kyndige enn meg inne på forumet: Er denne motoren spesielt vanskelig å skru på, og hvor mye burde jeg gi for en slik motor?

Har lyst til å sette motoren i en Ascona b med tiden, men vil gjerne ha svar på dette først!:D

Drømmen er en Opel ascona b 2.2, med to dobble webere, grenrør, og 2,5" eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du ikke har noe skruerfaring så blir kanskje alle motorer "vanskelige" å skru på.Dog tror jeg ikke Opels motorer er av den vanskelige typen.Kjøper du deg en Haynes manual etc så kommer du langt.Så lærer du underveis og får gleden av å ha en egenoverhalt motor i bilen.

Hva du må gi for en motor er jo avhengig av hvilken stand den er i, så der er det vel ikke noe fasitsvar.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom det et svar!

Jeg regner jo med at det ikke kommer til å gå på skinner hele veien, og at jeg kommer til å vri de små grå mer enn en gang.

Men dere får bare skrike ut om dere finner en gammel motor av denne typen helst!

Men jeg har ikke noe imot å begynne på noe annet :D

Drømmen er en Opel ascona b 2.2, med to dobble webere, grenrør, og 2,5" eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 6 months later...

er fine motorer det;) og deter utrolig mye kunnskap om de ute å går blandt opel-folket :D og trimm er lett å få tak :yodude:

 

har en jeg.. ferdig tilpassa i Ascona B, om du er interessert:)

1981 Opel Ascona B (16v prosjekt)

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/260484-1981-ascona-b-16v-prosjekt.html

 

GRETRAG 265 KJØPES - 47244118 alt av interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på hvor mye den er verdt jeg, sitter ei getrag 240 girkasse på den også;)

og fullt ledningsnett (bortsett fra èn pluggledning og luftmengdemåler... men weber=ikke luftmengdemåler :)

 

jeg veit ikke jeg, men... hvis du vil ha motoren, så blir vi helt sikkert enige :)

 

student jeg også, veit ossen det er :P

1981 Opel Ascona B (16v prosjekt)

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/260484-1981-ascona-b-16v-prosjekt.html

 

GRETRAG 265 KJØPES - 47244118 alt av interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut dette da, men har du peiling på hvordan man fjærner innsprøytninga, slik at jeg bruker gassere istedet?

Trenger jeg ikke luftmengdemåler?

 

Går du videregående eller er du på høyskole du da? :)

Drømmen er en Opel ascona b 2.2, med to dobble webere, grenrør, og 2,5" eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er ikkenoe problem det;)

når man har tatt bort innsprøytningssystemet så tar du bort luftmengdemåleren (som er en del av insrøytningssystemet)

skal ikke være noe problem det;) to doble webere og innsug så har du delene du trenger;)

 

går 2. året på videregående;)

 

du da? har du bil du skal ha motoren i eller?

1981 Opel Ascona B (16v prosjekt)

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/260484-1981-ascona-b-16v-prosjekt.html

 

GRETRAG 265 KJØPES - 47244118 alt av interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge!

Men det er vanskelig å få tak i innsug til 2,2 motorene da :(

Men lurer på en ting: på 2,2 er det to dobble man skal ha ikke sant?

Syns jeg har sett mange som bare har hatt en :/

Jeg går vg2 elenergi jeg, samt har lyst til å lære å skru bil!

Har ingen bil å sette den i foreløpig, men det skal komme ser du, har hatt lyst på bil lenge, men det er det store problemet med penger! :/

Men hvor mye hester tror du jeg vil få ut av en 2,2 med dobble 45 webere, grenrør, noe slags effektanlegg og litt økotrim? :)

Drømmen er en Opel ascona b 2.2, med to dobble webere, grenrør, og 2,5" eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, tror 2,0 2,2 og 2,4 innsug går over ens;) men jeg skal ikke love deg noe. en dobbel weber kan brukes for å få litt bedre ytelse og fin lyd, mens to doble webere er for gutta som liker pervers fin lyd og BRA drag.

 

veit ossen det penge greiene er :P ikke lett det ass

men om du vil ha motoren så blir vi sikkert enig;)

 

jeg vil tippe kanskje 180-200 hester om du får justert de riktig. med grenrør litt kvassere kam og mulig litt porting;) :thumb

1981 Opel Ascona B (16v prosjekt)

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/260484-1981-ascona-b-16v-prosjekt.html

 

GRETRAG 265 KJØPES - 47244118 alt av interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass mye ja!

Satser egentlig på rundt 150, skal ha det godkjent med rekord bremser tenkte jeg, har ikke råd for alt i verden til å kjøpe pink-settet.

Men hvilke bremser er det du skal ha, og hvilke kan jeg bruke hvis jeg skal ha 200 gamp? :D

Men er motoren i god stand?

Så du skrev den var nyoverhalt, men er dette lenge siden?

Drømmen er en Opel ascona b 2.2, med to dobble webere, grenrør, og 2,5" eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår