Sunshin3 Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Hei, Jeg har endelig fått min diffuser for min bakfanger. Utfordringen er at den ble levert i to glassfiber-deler som må skjøtes sammen. Lurer dermed på hvordan jeg bør skjøte disse sammen? Hva er best practice i dette tilfelle? På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Tec-7, eller hva det heter... Funker sikkert fjell:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunshin3 Skrevet April 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Tec-7, eller hva det heter... Funker sikkert fjell:) Kan man bruke Tec-7 til å fuge/fylle sprekken, deretter pusse det med sandpapir? Eller bør jeg bruke glassfibersparkel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Jeg har lite peiling på sånt, men ser for meg at det er lurt å lime inni skjøten der det ikke synes, for så å sparkle over skjøten. Vet ikke hvordan det er å pusse på Tec-7. Har heller ikke erfaring med det, men ser at mange bruker det. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunshin3 Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Noen her som har erfaring med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kivlos Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Er nok ikke så lett å pusse på TEC7en tror jeg. Hvis du skal bruke det, så ville jeg gjort som Terjeth skriver, lime hvor ikke det synes, og sparkle resten. Er forøvrig ikke sikker på hvor godt TEC7 fester på glassfiber. Vil tro det går fint, men har aldri prøvd. Siter '98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Jeg ville ha mattet ned overflatene som skal limes, så de blir litt grovere og holder limet bedre. Men det fins sikkert noe som hefter bedre enn Tec-7. Se litt på kompositt- eller lakk- og karosseri-delen av forumet, evt. prøv å søk, f.eks. "lime glassfiber". Få høre når du har fått det til da:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffe Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 jeg ville brukt lim som var ment for glassfiber.. har noe på jobb men vet ikke hva det heter, men kan sjekke. så ville jeg slipt ned til fiberen på baksiden av fangeren og lagt noen lag med glassfiber + sparkle den synlige delen jevn... Siter Jobber som Plast Mekaniker på heltid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Så lenge det er glassfiber kan du likegodt kjøpe ei lita krukke med polyester som jo er nettopp det glassfiber er laget av. Gjennomdynk bruddstykkene i skjøtene så det ikke kan trenge inn vann til umettet glassfiber. Kommer det inn vann får du plastpest eller det heter på båtspråk. Det kan sammenlignes med rust i jern og stål. Er dette en hel del saget i for å spare vekt eller er de støpt sånn i to deler? Hvis det sandgule er gelcoat og den går "helt rundt" er det ikke såå kritisk. Men polyester-resin er uansett det mest kompatible. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunshin3 Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Takker for alle svarene jeg har fått. jeg har nå limt delene sammen med TEC-7. Har også kjøpt meg en tube med gelcoat filler for å "sparkle" overgangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg