Gå til innhold

Saxo / Pug - senking bak..?!


Assman

Anbefalte innlegg

Skal vi se..

 

Denne fantastiske bilen min, Saxo VTS, har jo et bra system bak.. ikke no fjær.. og en kort rar demper.. har nå fått tak i Koni (gule, justerbar stivhet) bak, og disse er satt på.. for det første er det jo snakk om at den ble like stiv som ei bøtte møkk (ikke stiv i det hele tatt..) og ikke lavere! Selv om Koni selv sier at den skal bli 50 mm lavere bak :)

 

Men har jo lest meg frem til at senkink bak fikser man med no flytting av no jævelskap (kan senke den uten å kjøpe noe som helst.. hehe).. spørsmålet mitt er:

 

er det noen som har gjort dette på en citroen eller pug..!?!?!?

 

(og på gule koni, er det slik at jo høyere tall i følge manualen, jo stivere??)

 

Har også funnet leverandør av Carzone.. i Bergen, to måneders levering.. tar det senere ass..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er torsjons-staver, så justerte jeg de ned på min 205 GTI for noen år siden.. Er ganske så plundrete. Må måle ofte for å få det helt likt på begge sider. (2 torsjons staver)

Jeg kan garantere deg at bilen blir stiv som juling når du får den ned bak. :D

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Assman

Skal vi se..

 

Denne fantastiske bilen min, Saxo VTS, har jo et bra system bak.. ikke no fjær.. og en kort rar demper.. har nå fått tak i Koni (gule, justerbar stivhet) bak, og disse er satt på.. for det første er det jo snakk om at den ble like stiv som ei bøtte møkk (ikke stiv i det hele tatt..) og ikke lavere! Selv om Koni selv sier at den skal bli 50 mm lavere bak :)

 

Men har jo lest meg frem til at senkink bak fikser man med no flytting av no jævelskap (kan senke den uten å kjøpe noe som helst.. hehe).. spørsmålet mitt er:

 

er det noen som har gjort dette på en citroen eller pug..!?!?!?

 

(og på gule koni, er det slik at jo høyere tall i følge manualen, jo stivere??)

 

Har også funnet leverandør av Carzone.. i Bergen, to måneders levering.. tar det senere ass..!

 

 

Er ikke så ille vanskelig les mere her

 

Er på dansk men er en grei beskrivelse med no bilder.

 

Lykke til

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Assman

Oki.. takker og bukker!

 

Har tittet litt på siden, men siden jeg ikke har bilen med meg inn på rommet, må jeg fikse det når jeg kommer ut.. men det blir vel ikke aktuelt før jeg får fjørene foran.. hehe

 

Takker!

 

 

har du ikke bilen med inn på rommet!!! rart!!? hvor lite rom har du da asshole

Parkerer alle!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår