Seatfr Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 (endret) Jeg vurderer og skaffe meg en maskin til og hjelpe meg med arbeidet med og shine den. Har lest en del på disse DA-maskinene dersom det er denne som simmulerer hånd bevegelsene(ikke roterende) men har absolut 0 erfaring med bruk av poleringsmaskin. Har en sort seat leon med perlemor lakk(metallic) og har hørt at det ikke er bare bare og hive seg på en sort bil med maskin. Da med tanke på skjolder og slikt. Rekkefølgen er: Avfetting Vask/tørk clay lakkrens (meguiars fra serien 123) scrach-x(meguiars) Polish(meguiars step 123) voks (ntx techwax) og et siste lag med meguiars carnuba voks Er dette noe jeg kan bruke maskin på? Jeg kan ikke ødelegge noe? Må jeg bruke forskjellige pads på de forskjellige produktene(forskjellig hardhet)? Noen anbefaliger til maskin som ikke blir som ikke koster skjorta? Endret April 29, 2010 av Seatfr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 DA-maskin er ikke "farlig" å starte med, det eneste du må tenke på er å maskere godt. Kjørespor og hologrammer er et fenomen man stort sett kan få med roterende maskin, men det er ikke "farlig" det heller, da man med litt øvelse og rette produkter kan korrigere disse også bort. Men en roterende maskin korrigerer mye raskere og mer effektivt, så man må bruke hodet, og aller helst lese litt om korrigering, og øve seg på et vrak eller testpanel. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg