Krabbefett Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Hey. Jeg har som sagt i en tidligere tråd bytta motor og bygget om til manuell på en Astra 2.0l. I dag har jeg endelig fått på det orginale innsuget fra Astraen og ikke omega-innsuget som stod på. Det hjalp en hel del å bytte den, men jeg er veldig usikker på 2 vakuumslanger. Det er en utgang helt i bunnen av innsuget. (Hvor skal den til?) Så er det en rett ved spjellet på toppen. Ved siden av slangen som går fra bremseforsterkeren. (Se bilde under) (Hvor skal den til?) Om noen vet, så let me know!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monza_24v Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Har du fått satt på vakum slange på besintrykk regulator? Siter Monza 3.0 24v Turbo - Prosjekt Monza 2.5 12v - Bruksbil Vectra A 2.0i 8v - Bruksbil m/trim Vectra A 2.0i 8v - Delebil Manta A 2.0i 8v - Solgt / Omega A 2.0i 8v - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Ja, den står på en kontakt på andre siden av spjeldet. som går inn i speldets øvre del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monza_24v Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Ja, den står på en kontakt på andre siden av spjeldet. som går inn i speldets øvre del. Skjønte ikke den jeg. Btr skal vel ikke stå på en annen kontakt, eller mente du at den var koplet på andre siden på vakum? Kan også være vakum sak til EGR dritet som XEV kom med! Eller slik tilskuddsluft som blir blåst inn i eksosen. Siter Monza 3.0 24v Turbo - Prosjekt Monza 2.5 12v - Bruksbil Vectra A 2.0i 8v - Bruksbil m/trim Vectra A 2.0i 8v - Delebil Manta A 2.0i 8v - Solgt / Omega A 2.0i 8v - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Kan også være vakum sak til EGR dritet som XEV kom med! Kan du forklare meg hva som er så drit med det? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Jeg har faktisk ikke snøring :P Jeg har bare bytta motoren jeg. hehe Men jeg vet at den ikke er til EGR, for det er den hvite du ser på bildet der som går inn på siden av innsuget under de små vannslangene på toppen. Det jeg mente var: På spjeldet (der jeg dytter på luftfilterslangen) er det en liten vakuumkontakt på venstre side (i forhold til bildet) helt på toppen på siden. Ser at på omegasugeren at vakuumutgangen er under den "flappen" inne i spjeldet, men på denne er det over "flappen". Aner ikke om dette er riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monza_24v Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Har du bry til å ta et bilde på andre side også? Kan ikke være tomgangsreg. som sitter der? Lenge sia jeg har skrudd på disse motorene så husken er litt dårlig. Siter Monza 3.0 24v Turbo - Prosjekt Monza 2.5 12v - Bruksbil Vectra A 2.0i 8v - Bruksbil m/trim Vectra A 2.0i 8v - Delebil Manta A 2.0i 8v - Solgt / Omega A 2.0i 8v - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Jeg blir ikke helt klok på bildene, men vil anta at en nippel som sitter før spjeldet er til vanlig veivhusventilasjon (med mindre denne sitter på innsugslangen et sted). Nippelen som sitter etter spjeldet på X20XEV (som ofte går tett) er til veivhusventilasjon når spjeldet er stengt. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 (endret) selvfølgelig :) Edit: 2 bilder til så dere kanskje får en helhet :klovn: Endret April 29, 2010 av Krabbefett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet April 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Fint om noen kunne hjelpe da det forhåpentligvis bare er noe feil med vakumslangene som står igjen. :race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet April 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 (endret) sykt bra feedback på forumet her! Kudos Edit: etter en haug med googling fant jeg forresten muligens svaret på mye av det selv. Det eneste jeg lurer på nå er den nippelen på bilde 1 i tråden (første innlegg, bilde 1). Her fant jeg hvertfall ut hvor vakumslangen i bunnen av innsuget skulle. Og her fant jeg ut hvor den tynne slangen fra toppdeksel skulle. Uansett takk for svar fra dere som har prøvd å hjelpe :) Bildene fant jeg på denne siden. Endret April 30, 2010 av Krabbefett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Trenger fortsatt hjelp med vakumslangene. Ingen opel-eiere som har samme motor som meg som vil ta et bilde å legge ut? Lurer på denne: Hvor skal denne? Denne: På siden av innsuget. Stussen er ca 5-6mm i diameter. Og denne: Fra første innlegg Hadde satt pris på om noen bare kunne tatt bilde av sitt motor-rom hvor hele siden av motoren er fotografert og hvor slangene skal. (Foto på førersiden) Tar en pers. rundt 5 minutter og stikke å åpne panser å ta et bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Da har jeg funnet ut av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Kan du si hvor de skal? Har problemer med at turtallet holder seg på 2000 omdreininger, og at slangene har skylda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 (endret) Kan prøve å forklare. Skal til denne Denne skal til EGR-ventilen Resten står egentlig på bildene. Den "F-slangen" går jo bare på et sted. Vakumen til bensin skal på spjeldhuset (Den nærmeste nippelen) Hørte at denne skulle stå under spjeld"flappen", men han ene på opel sa at det ikke hadde noe å si, så hos meg er denne nippelen over "flappen". Skriver en bedre guide på pdf også, så send meg pm om du er interessert. Blir vel ferdig i dag med alle illustrasjoner og tekst samt dimensjonene på slangene og rør. Edit: Ville også sjekka massemengdemåleren og kjørt en feilsjekk. Jeg fikk opp 9 feilkoder og bilen gikk som en dass. Bytta massemengdemåleren og bilen ble mye bedre og alle feilkodene forsvant :) Endret Mai 7, 2010 av Krabbefett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.