magnul Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 . men han ene på opel sa at det ikke hadde noe å si, så hos meg er denne nippelen over "flappen". Det var da skremmende kunnskapsløst av han på Opel. Jeg vet ikke hvor den skal sitte, men det har noe å si (med unntak av ved WOT.) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Selvfølgelig har det noe å si på hvor den sitter, men om den stod over eller under flappen skulle ikke ha noe å si siden massemengdemåleren, lambdaen og føleren på innsuget skal samarbeide om å finne riktig mengde av bensin, oksygen osv. om jeg ikke forstod helt feil ^^ Men på vectraen hans og på min er den uansett over flappen mens på innsuget på omegaen er den under flappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Jeg får også opp feilkode 0115 som er "Intake Coolant temperature sensor". Når jeg kobler ut luftmengdemåler (eller massemengdemåler, altså den med pila som peker mot spjeldhuset på toppen) mens bilen er på, går bilen i nødmodus og da går den ustabilt på 1000 omdreininger. Men det som er rart, er at jeg tester denne enheten mot min Astra F (delene er akkurat det samme på begge bilene) så fungerer min bil fortsatt like bra uansett. OG! fant ut at jeg har kobla en slange feil, altså den slangen med 3 spørsmålstegn over i første bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Feilkode 0115 er feilkode for sensoren til kjøleveske. Greit å få sjekka dette også da. Koker bilen? Vifta starter? Gått over sikringer og reléer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Selvfølgelig har det noe å si på hvor den sitter, men om den stod over eller under flappen skulle ikke ha noe å si siden massemengdemåleren, lambdaen og føleren på innsuget skal samarbeide om å finne riktig mengde av bensin, oksygen osv. om jeg ikke forstod helt feil ^^ Forsåvidt halveis riktig, men for at det skal bli riktig innsprøytningsmengde basert på signalet fra LMM, så skal det være konstant trykkforskjell mellom fuel railen og innsugsmanifolden. Sitter vakuumuttaket før spjeldet, så vil man få trykksvingninger. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 ok. jeg har ikke peil, men på vectraen hans var den uansett over, og det har den vært i 3 år uten at han hadde merka noe. så er det heller ingen andre steder å feste slangen i følge lengden og buen av røret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Spesielt, for varmen holder seg perfekt, vifta går og ingenting unormalt med temperaturen. Men jeg luftet jo kjølesystemet for å få ut lufta, og da fungerte alt fint. Tar uansett en sjekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Spesielt, for varmen holder seg perfekt, vifta går og ingenting unormalt med temperaturen. Men jeg luftet jo kjølesystemet for å få ut lufta, og da fungerte alt fint. Tar uansett en sjekk! Kjølevannstemperatursensoren er noe helt annet enn termostaten, termobryteren til vifta eller kjølevannstemperaturGIVEREN (til dashbordet). Kjølevannstemperatursensoren brukes av motorstyringen til å regulere kaldstartsanrikning, tenning osv. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Ah, OK! Skal se på det. Også en annen ting; kan du vær så snill ta noen bilder av bilen din under panseret? Har to-tre ledninger som jeg ikke vet hvor skal være, pluss en haug som sikkert er koblet feil. Hadde vært grusomt takknemlig for det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Ah, OK! Skal se på det. Også en annen ting; kan du vær så snill ta noen bilder av bilen din under panseret? Har to-tre ledninger som jeg ikke vet hvor skal være, pluss en haug som sikkert er koblet feil. Hadde vært grusomt takknemlig for det! Det skulle jeg gjerne gjort, men siden bilen min er en 1.3cdti, så tror jeg ikke det vil være til så mye hjelp;) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Hehe, jeg mente Krabbefett siden han hadde samme motor. Beklager, dårlig referert av meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monza_24v Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Feilkode 0115 er feilkode for sensoren til kjøleveske. Greit å få sjekka dette også da. Koker bilen? Vifta starter? Gått over sikringer og reléer? Det er den Temp2 føleren. Bytt den, det hender at disse kødder seg til noen ganger og koster ikke stort sett mere enn 2-300 hos opel. Siter Monza 3.0 24v Turbo - Prosjekt Monza 2.5 12v - Bruksbil Vectra A 2.0i 8v - Bruksbil m/trim Vectra A 2.0i 8v - Delebil Manta A 2.0i 8v - Solgt / Omega A 2.0i 8v - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Føler at noen tok over tråden min her, men have fun :) I'm out. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salahwaisi Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Krabbefett, jeg har jo et spørsmål til deg lenger opp så du er MEGET aktuell for meg :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 (endret) Du får forklare hvilke kontakter det er snakk om da. Er liten vits å knipse 40 kontakter på måfå :) Fikk brått et spørsmål selv her jeg.. Vifta mi starter ikke. Har bytta Sikring,Vanntemp-føler, Termostat, Termostatbryter radiatorvifte og En annen Termostatbryter :S.. Eneste jeg ikke har bytta er reléet da jeg ikke finner det i det hele tatt.. Det som er snodig er at bilen uansett ikke koker.. Den holder seg på 90 grader +-, men det ryker/damper som pokker fra radiatoren.. Når jeg skrur på A/C starter vifta også, men husker ikke om den starta før. Kort forklart; Når jeg trykker på A/C-knappen starter vifta på tenning og med motor i gang. (Begge viftene, den foran og bak) Men vifta starter ikke av seg selv. Ang. termostatbryterene har jeg 2 på radiatoren noe som forvirrer meg en del.. De heter jo det samme bare at den på bilde 1 ikke er for biler med A/C.. Mens den på bilde 2 ER til A/C.. Saken er jo at jeg har A/C og har begge bryterene på radiatoren. Bilde 1 Bilde 2 Endret Mai 14, 2010 av Krabbefett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.