Gå til innhold

Bruksforsikring på Veteran?

Ranger emnet

LarsMagnus93

Anbefalte innlegg

Du kan forsikre den akkurat som en hvilken som helst bil.

"Veteranbil" betyr bare at bilen er 30 år gammel eller mer, og at den er fritatt for årsavgift(bortsett fra noen hundrelapper i personskadeavgift).

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos tennant for du kjempegode veteranforsikringer!!

På min 1970 Amazon var det snakk om ca 1100kr/år, da med fri kjørelengde og full kasko!!

Er og usikker på om du finner den riktige veterankalkulatoren på deres hjemmesider, (tror valg av årsmodell stopper på 1970) så det kan være lurt å ta en telefon! Skal ikke være noe problem! ;)

Ulempen er at du i tillegg må forsikre en annen bil hos de. Altså en som ikke er veteran. Akkurat hvor kurrante de er i pris her, vites ikke, men mener å huske at det ikke var så ille! :)

Kanskje faren din har en bruksbil han kan flytte dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos tennant for du kjempegode veteranforsikringer!!

På min 1970 Amazon var det snakk om ca 1100kr/år, da med fri kjørelengde og full kasko!!

Er og usikker på om du finner den riktige veterankalkulatoren på deres hjemmesider, (tror valg av årsmodell stopper på 1970) så det kan være lurt å ta en telefon! Skal ikke være noe problem! ;)

Ulempen er at du i tillegg må forsikre en annen bil hos de. Altså en som ikke er veteran. Akkurat hvor kurrante de er i pris her, vites ikke, men mener å huske at det ikke var så ille! :)

Kanskje faren din har en bruksbil han kan flytte dit!

Nå var det vel vanlig forsikring han vil ha på en veteranbil, og ikke veteranforsikring på den, slik at han kan bruke bilen akkurat som han vil, er stort sett diverse begrensninger som ligger inne på en vetranforsikring.

Ingen problemer å ha bruks/vanlig/normal forsikring på en veteranbil, hva det ligger på i pris må du nesten ta en ringerunde til forskjellige selskaper og spørre om.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde årsavgifta var på 395kr.

Det er ikke årsavgift på veteranbiler, det du betaler på veteranbiler er personskadeavgiften til staten, den ble for noen år siden flyttet fra å bli innkrevd over forsikringen, til å bli innkrevd i sammen med årsavgift, derav er det at mange tror at det er årsavgift på veteranbiler

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 614,- året fri kjøre lengde på min Grand prix-79

+ 395,- til staten :-)

Det er vel en veteranforsikring og ikke en vanlig forsikring ??

Som regel på veteranforsikringer så kommer der inn klausuler som at en også må ha en bruksbil til vanlig bruk, bruksbegrensninger som at den ikke skal brukes til daglig bruk, f.eks. til og fra jobb o.l. klausuler på bruk kommer inn selv om en har fri kjørelengde på veteranforsikringen

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider