Gå til innhold

Stempler på golf gti 16v

Ranger emnet


trra

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt av toppen på en motor(1,8gti 16v) som regreima har ryki på, stempla så hele ut dvs ingen ventiler som hadde smelta sammen med stempla. Men det var noen bitte små merker i stempla etter innsugventilene, i den fordypningen i stempla, disse er maks 1mm dype, kanskje mindre. på størrelse med halveventilen, ja litt mindre faktisk. Det er også merker i innsugventilene, men ikke noe hakk bare sott som har falt av. Er stempelene ubrukeli da? har dessverre ikke bilder av de.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

Jeg har tatt av toppen på en motor(1,8gti 16v) som regreima har ryki på, stempla så hele ut dvs ingen ventiler som hadde smelta sammen med stempla. Men det var noen bitte små merker i stempla etter innsugventilene, i den fordypningen i stempla, disse er maks 1mm dype, kanskje mindre. på størrelse med halveventilen, ja litt mindre faktisk. Det er også merker i innsugventilene, men ikke noe hakk bare sott som har falt av. Er stempelene ubrukeli da? har dessverre ikke bilder av de.

 

Glatt over hakka med litt smergel, så er stempla gode som gull.

Hadde vært mere bekymret for ventilene jeg da, men du skal kanskje ikke bruke toppen.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda skal bruke toppen, skal ta ut ventilene, eksosventilene ser fine ut, innsug ventilene har ikke merker, men en del av sotten er forsvinne midt på ca 4 av de. Skal sjekke ventilene etterhvert. Det var ikke noe spon på stempla.

 

Takk for svarene

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett par Peugeot 405 Mi16 motorer der regreima har gått av.

 

Innsugventilene så fine ut, bare lite merke av kontakt. Men da jeg skulle ta ventilene ut av toppen fant jeg ut at dette ikke var helt bra. Måtte slå dem ut med hammer og et tynt stålrør. Dem skrapa av en god del metall fra ventilstyringa på sin vei ut :(

 

Dem var skjeve alle sammen selv om dem så ok ut...

 

Men kan jo hende du er heldigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en arbeidslampe(l150w) og lyste i innsuget for å se om jeg kunne som om det kom noe lys gjennom ventilene, 4 av innsugsventilene kom det lys gjennom. Gjorde det samme på eksossiden, ingen av eksosventilene kom det lys gjennom, så da regner jeg med at 4 innsugventiler har tatt kvelden.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår