Gå til innhold

Hvordan få løs Bærearm?

Ranger emnet

Lenepostei

Anbefalte innlegg

Eg har no et stort problem som eg ikke får løst :P

Eg skal bytte øvre bærearm på min saab 900 1990 modell.

Men problemet er at det er 4 bolter inne i motorrommet som må løs.

De sitter så sinnsykt godt fast!

Bolt nr 1(H oppe): Knakk hodet, så det står en del igjenn som vi ikke aner kordan vi skal få ut, for det er utrolig trangt nedi der.

Bolt nr 2(V oppe): Klarer vi ikke rikke på en gang, vi har prøvd:

- Fastnøkkel, men den bare bøyer seg(tok et langt rør inn over skaftet sånn at vi fikk bedre moment.)

- Piper er det ikke plass til

- Rørtangen bare ødelegger hodet, og bolten rikker ikke på seg

- Vi har prøvd å slå og dunke for å se om det hjelper

- Sprayet mye rustløser og latt det stå

- Har prøvd en så kalt wisegrip tang

- Varme

Bolt nr 3(V-underside): Denne kommer vi ikke til med en fast nøkkel en gang, bare så vidt, kommer ikke til under bilen heller.

Bolt nr 4 (H-underside): Samme problem som nr 2.

opnuac.jpg

Bolt nr 1

bettn7.jpg

Bolt nr 2

5ogjg5.jpg

Bolt nr 1 og 2

Bilde av Bærearmen som skal på:

jrxyjs.jpg

Klart vi bare kan knuse hodet på bolten, men vi kommer ikke til for å hente ut det som står igjen, verken på baksiden eller fremsiden.

Tingen er at vi ikke får bilen på verksted heller, fordi vi kan ikke montere på igjen dekk og det, siden bærearmen er knekt.

Alternativet er å få bilen hentet, men har nesten ikke penger til både henting og verksted.

Noen som vet hva vi kan gjøre? :(

Takk for all hjelp eg får

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot rust er det varme som funker best. Hvis du har en varmluftpistol kan du prøve å varme på mutterene lenge med den. Men det greieste er nok hvis du kan få brukt en skjærebrenner. De mutterene som er rundet kan du prøve å banke en mindre pipe på, evt sånne piper som graver seg ned i runnede muttere. Ellers hvis du kan komme til med dremmel eller vinkelkutter kan du kappe i boltene eller kappe i stykker mutterene og slå på de med meisel og hammer etterpå.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider