Gå til innhold

Hjelp, bilen min går som en dass.....

kerhoei

Anbefalte innlegg

Har en 190E 2l, som har gått ca 320000km. Har hatt den i 4 år, og kjørt ca 70000km uten nevneverdige problemer. Nå har den begynt å fuske noe helt for j.... Den går nesten rent på kald motor, men når jeg runder 40-50 grader så begynner den å jage på turtallet og å fuske.

Jeg har nye tennkabler, nytt fordelerlokk, ny lamdasonde, byttet noen vakumslanger bl,a ventilatorsettet fra toppdekselet. Jeg er skikkelig fortvilet nå. Kan det være så enkelt som tomgangsregulatoren? (Bilen går mye renere medlitt turtall). Jeg kjører pent og er nøye med oljeskift. Bilen er en automat, så da er det jo ekstra ille med motorjag og fusking.Har målt kompresjon og oljetrykket er normalt.Hjeeeeeeeelp

Endret av kerhoei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 190E 2l, som har gått ca 320000km. Har hatt den i 4 år, og kjørt ca 70000km uten nevneverdige problemer. Nå har den begynt å fuske noe helt for j.... Den går nesten rent på kald motor, men når jeg runder 40-50 grader så begynner den å jage på turtallet og å fuske.

Jeg har nye tennkabler, nytt fordelerlokk, ny lamdasonde, byttet noen vakumslanger bl,a ventilatorsettet fra toppdekselet. Jeg er skikkelig fortvilet nå. Kan det være så enkelt som tomgangsregulatoren? (Bilen går mye renere medlitt turtall). Jeg kjører pent og er nøye med oljeskift. Bilen er en automat, så da er det jo ekstra ille med motorjag og fusking.Har målt kompresjon og oljetrykket er normalt.Hjeeeeeeeelp

Har hørt det sjeldent hjelper å bytte den, da justeringen er noe drit..

Benzo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennpluggene da, har du sett noe på de, ser de bra ut?

Sett noe på at den muligens får falskluft?

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

skjekk om belge på gasspjeldhuset er sprekkt det har en tendens til å trekke falsk luft, har du åpent luftfilter eller orginal boks? kan godt hende CO verdiene (bensin/luftblanding) på bilen er feil! det er en typisk feil.

Endret av bzerk

MB 190E 2.3 1987 16V Look

http://WWW.MB190KLUBB.com

Dame med hjerne kjører gris med stjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider