AreSI Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Har i et års tid vært "plaget" av at speedometeret ikke virker med en gang bilen starter. Noen ganger er nåla med med en gang, mens andre ganger må det kjøres opptil flere kilometer, ofte er det nødvendig å få bilen opp i 70 km /t som må til. Har også opplevd at det ramler ut under kjøring, men da kun under køkjøring i lav hastighet. Når nåla står i ro står også kilometertellerene i ro. Noen som vet hva dette kan være? Og om et speedometer fra Legacy 91 vil passe i 95 om det er hele speedometerinnsatsen som må byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Lurer på om ikke din Legacy har elektrisk speedo, mens `91 har wire, sistnevnte vet jeg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AreSI Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 Da jeg plukket ut speedometeret av 91 modellen (en 2,2 GX 4at) var det kun turtelleren som var koblet til wire, resten var elektronisk. Men hovedspørsmålet nå egentlig fremdeles hvor feilen kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
legacy 2,2 Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 tror du roter der aresi,turtelleren på en 2,2at er ikke drevet av wire den er elektronisk,men speedometeret er wire drevet og det er det på alle legacy 90-93 untatt legacy turbo der er det elektronisk. Når det gjelder hvorfor dette skjer kan jo være treghet i wire,eller strømpen er knekk på /står i benn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AreSI Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Jeg kan da, etter å ha sett på den gamle speedometerinnsatsen, bekrefte at jeg roter, wirekoblinga var på speedometeret. Men er det da elektrisk eller wire på 95 modellen? (Evt. hvordan finner jeg ut det uten å skru alt for mye.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2010 Kikk etter om det kommer noen wirter ut torpedoveggen og ned over kassa? Som ikke er clutchwiren Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg