vectra ronny Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 hei går d an å rubbe lakken for å få vekk små striper?svart metallic dete gjelder, 3 år gammel mvh ronny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Får bort mindre riper med rubbing ja, men det bør da gjøres med maskin og du bør vite hva du holder på med, ellers kan du lage nye riper.. Ellers har jeg hørt om våtsliping av lakk med en eller annen slags leire, mulig det fungerer bedre på litt kraftigere riper. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Rubbing er vel eit ord som ikkje blir mykje brukt no til dags. Man bruker poleringsmidler. (grove og fine) Går ikkje ripene vekk med grovt poleringsmiddel og grov pute på poleringsmaskina, kan man våtslipe. (men er lurt å ha skikkeligt peiling og utstyr so du ikkje går igjennom klarlakken) Våtsliping gjøres med våt sandpapir. Bærumsmann prater om leire. (clay) Clay blir brukt på lakken før polering for å få vekk alt av dritt som har festa seg på lakken. Les denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic/5351-bmw-e46-m3-04-mod/ Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 Da lærte jeg noe nytt også :) Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 bakluka+fangeren min er full av små topper. har en mistanke om at noen har svingt en vinkelsliper alt for nærme :( noe håp for at dette kan taes med rubbing? Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 bakluka+fangeren min er full av små topper. har en mistanke om at noen har svingt en vinkelsliper alt for nærme :(noe håp for at dette kan taes med rubbing? Prøv med clay først. Er det noke som har lagt seg på lakken, eller er sjølve lakken utsatt for varme? (bilder er alltid ein fordel) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 full størrelse Her har jeg spylt med høytrykksspyler, brukt avfetting, og spylt igjen. Prøvde litt forsiktig med bare litt vått papir, å det virket da som om at noen av de minste toppene løsnet. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram for å bli kvitt dette..! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Prøvd clay? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Prøvd clay? niks, heller aldri vært borti det. noe spesiellt jeg bør passe på? forslag/tips? Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Kjøp deg et sånt Meguiars clay-kit! Ikke stort du bør passe på, bare at clayen er varm og myk, og at du klemmer ut en ny og ren flate når den du bruker blir møkkete :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Ja! Dersom du kjøper et claykit (f.eks. som nevnt fra Meguiars) kan du ikke annet enn å bli imponert. Brukte det for første gang på min gamle Golf i går, og lakken ble fullstendig glassklar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg