WhiteRaven101 Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 (endret) Nå har jeg sittet og lest et par timer i forskjellige tråder angående lakkering (dvs. det meste her inne på forumet). Og jeg går fullstendig i surr! :D Kan noen være så snill og sette opp en liten oversiktlig fremgangsmåte dersom jeg bare skal fjerne litt overflaterust (små flekker) ved dørkarmer og hjulbuer. 1. Fjerne rust, dette må jeg gjøre for hånd og våtslipepapir. Noe jeg bør være oppmerksom på? 2. Hva skal jeg bruke rett oppå metallet? Har sett at noen nevner "Wurth Rustomvandler". Er det noe å satse på? Har allerede tatt på Brunox, men tror det er feil. 3. Hva med primer? Er primer noe jeg trenger som lag nummer to? Evt. hva skal jeg da kjøpe? 4. Hvordan bør jeg gå frem med sprayboksen for å få best mulig resultat? (kommer ikke til å kjøpe sprøytepistol til det lille jeg skal fikse). F.eks. finnes det metoder for å slippe å få stygge kanter etter den nye lakken? 5. Hvor lenge skal lakken tørke og skal jeg legge på flere lag med fargelakk? Klarlakken skal vel bare rett opå fargen når den har tørket skikkelig? Jeg har originallakk fra Møller (farge + klarlakk) og en Brunox Epoxy. Hva trenger jeg utover dette. Takker for alle svar. Endret Mai 3, 2010 av WhiteRaven101 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg