Gå til innhold

Motor 242 (bilde)

Ranger emnet

isaksa

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en gammel 242 1978modell med en B19 motor i..

Men jeg har en annen motor på hånden.. Denne har stått i en 142. Den har 2 forgassere, i motsetning til min. Og disse er flyttet på motsatt side, over eksosanlegget.. Vet ikke om dette er en B20? Vet ikke hvor jeg skal se etter motorkoden.

Er denne noe bedre en den jeg har i min nå (B19) :p

Bildet av den ukjente motoren

9c8a087f.jpg

18857aec.jpg

Endret av isaksa

Audi A6 R5

Volvo 242L 1978 Mod

Audi S4 2.2TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst på sprek motor kjøper man ikke B230A motor :P b21a.!

Greit at B230 har mer hk og mer nm.. Men B21A har i alle fall turtall..

Hadde nok ikke regnet med at dette var noen sprek motor jeg da :)

Men tipper den er sprekere enn min B19? Men som dere skriver er vell B23 et bedre alternativ.. Eller kanskje en turbomatet motor. Får se hva det blir til, hadde egentlig tenkt og holde den så original som mulig:disco

Audi A6 R5

Volvo 242L 1978 Mod

Audi S4 2.2TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en 142 sport du har den B20`n i :D men tror ikke den er så veldig sprek... B20 motorne er jo støtstangmotorer, ikke overliggende kam :P Er jo fra Amazon-tiden ;) Mener det var noen på Opel Motorsport forumet som skulle selge en FK (turbo) motor ganske billig, kan se om jeg finner annonsen :P

Korti kjem du å henta felgan? :D

Endret av Mad_Maxx

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ikke b19 og b21 mer bensin enn b20 eller no sånt? mener fattern har sagt det. ikke at det har noe med dette å gjøre men :P

Forbruk er jo åsså en faktor ;)

Alex, joda.. E må bærre få fatt på nokka spacera først! 25/30mm

Audi A6 R5

Volvo 242L 1978 Mod

Audi S4 2.2TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230a most bang for the buck. Skal du ha noe effekt bygger du om til turbo....

jokkmokkturbo: slutt å poste i fylla. b21a og b230a sperrer på samme turtall, og har A-kam begge to. Dessuten så ser b230a like "original" ut som b21a. Skal du gå for helt old-school look kan du bygge om til stifte-tenning og sette stromberg gasser og vifte av metall.

Skal ikke kalle noen av de motorene for spreke da...

og FYI så bruker b230a minst bensin av alle motorene nevnt her.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider