Gå til innhold

Løsne indre CV ledd

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Er det mulig å løsne indre drivknute og slippe driv akselen ned uten å løsne demper for å flytte på spindelen (om det heter spindel?) på en VW ?

Edit: for å si det på en annen måte. Er det mulig å løsne indre drivknute uten å måtte løsne noe annet?

Endret av Session^

Rockford Fosgate

Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få ut drivakselen må du skru ut bolten som holder ytre drivledd, så må bærekula løsnes så du får dytta ned bærearmen. Så kan du skru løs de 6 skruene som holder indre drivledd.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg på det. Har forstått at det gjelder å ha hjulet nede i bakken når en løsner "senter bolten"?

Kan jeg bruke muttertrekker eller må jeg fram med latmannsarm osv?

To måter å gjøre det på, jeg pleier å gå for nr 2.

1. Hjulet på bakken, med brekk på og i gir. Er også en fordel med fast underlag.

2. Hjulet i lufta, en kompis til å klemme bremsa i bånn.

Tviler sterkt på at du klarer å løsne den med muttertrekker, da skal den være kraftig. Jeg har hvertfall til gode å klare\se det. Er du maks uheldig er ikke latmannsarm heller nok, ha et rør e.l. tilgjengelig ;)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et siste sporsmål... lover :D

Det har seg slik at drivakselen har hoppet ut av "klokka" som sitter på girkassen. Jeg lurer da på om det går an å skru av "klokka" ved girkassen, tre akslingen inni igjen og deretter skru "klokka" med drivaksel på girkassen igjen.

Gikk det an å forstå noe av spørsmålet? damndamn

Rockford Fosgate

Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider