Gå til innhold

Hjelp til bytte av varmeapparatregister

Ranger emnet


peregrin

Anbefalte innlegg

Jeg holder nå på å bytte varmeapparatregister, men det har stoppet opp helt. Har kommet fram til klippsene på huset det sitter i, men klarer ikke å løsne de. Noen som vet hvordan de kan løsnes?

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder nå på å bytte varmeapparatregister, men det har stoppet opp helt. Har kommet fram til klippsene på huset det sitter i, men klarer ikke å løsne de. Noen som vet hvordan de kan løsnes?

 

 

 

Jeg syns det er synd på deg :(

Dette er en del jobb... gjorde det selv for ikke så lenge siden.

jeg plukket ut dahrsbordet jeg da.. det var enkleste fant jeg ut.

du har noen skruver i motor rummet som holder hele den boksen registret sitter i. det er bare å plukke bort del for del! det er en del jobb ja.. men da du har plukket bort alt å fått byttet den så da sjønner du hvordan det skall sitte ihop igjenn :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrekkelig enkelt og bytte varmeregister, trenger ikke ta ut dash, selvom det er enklest :)

 

 

slik trinn for trinn (ut i fra hva jeg husker i huet, så tar forbehold her nå)

 

1, skru av 4x 8mm på dash (sidene og under)

2, skru av 2x 10mm på dash (finnes i vannkassa)

3, skru av 3x 10mm på torpedovegg, store skiver, med gummimellomlegg

4. ta av slangene inn på registeret

5. løft opp dash (trenger ikke ta det helt ut)

6. skru av føringa mot senter ventilene (2x 10mm plastmuttre)

7. skru av de 2 phillips skruene som holder føringa mot fronrute (PH2)

8. ved vifta, så er det en plast "thumbscrew" som du må skru ut

9. ta tak i hele varmeapparat systemet, og dra det mot deg

10. skru av de 2 phillips skruene på toppen av registeret (PH2)

11. dra ut registeret, konstanter at det er lekk, bytt til NYTT (ikke brukt, MEN NYTT, koster en 500lapp)

12. monter i motsatt rekkefølge

 

enkelt forklart. mange måter og gjøre det på

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår