Gå til innhold

Stambo´s Octavia RS

Ranger emnet

Stambo

Anbefalte innlegg

• Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Demonterte grillen igjen i kveld, og malte en liten stripe svart i grillramma, for den blå kanten blei så veeeeldig synlig med så grov netting

DSC00534.jpg

Og montert på igjen :)

DSC00536.jpg

forblir nok sånn en liten stund i første omgang, også får jeg se etterhvert om det blir lakkering av nettingen eller ikke :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble bilen EU godkjent for 2 nye år med 0 feil! :) fikk også montert på det etterlengtede Whiteline Antiliftkitet og stivere nedre motorfesteforingen samtidig.

Første de sa når jeg kom for å hente bilen var bare "Tror bilen din er stiv :D", og stemte godt, for satte meg i bilen å startet og HØRTE etter få sekunder at den var stivere :) Den føles også mye fastere i fronten, så nå blinker det i lampa ved pådrag på vått og innimellom på tørt på 2gir og myke vinterhjul :) Se om det går med sommerhjul også etter en psykologi time ;)

Fikk også skryt av verksted eiern og fagteknikeren om at de syns det var en skikkelig fin bil, og at det ikke var noe farlig å kjøpe bil av meg :) Og det er jo morro å høre! :D

Noen Bilder;

DSC_0315.jpg

DSC_0316.jpg

DSC_0317.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milltek Non-res ankommet værste

DSC00537.jpg

DSC00538.jpg

Bare å gå igang, trangt uten bukk men..

DSC00539.jpg

Orginalanlegget (med liten modd) vs Milltek

DSC00540.jpg

DSC00541.jpg

smurte opp boltene på klemmene med varmebestandig fett, tilfelle de skal opp noen gang igjen

DSC00542.jpg

bilder montert på bil

DSC00543.jpg

DSC00544.jpg

DSC00545.jpg

Bedre bilde av Whiteline brakketten/foringen

DSC00547.jpg

Og foring

DSC00548.jpg

Og litt småsliten motorplate. Klart seg overraskende bra i vinter da :)

DSC00550.jpg

og til slutt et dårlig bilde av bilen bak med Milltek stussær. De er jo endel mindre enn de forrige, 76mm mot 90mm som jeg hadde. Så får se om de blir modda eller ei :p Var bare en størrelse å få tak i til denna. Burde forøvrig vært en 2er feil med så møkete bil : rolleyes

DSC00551.jpg

Ellers uten om det, så har jeg tatt en liiiiten prøvetur med bilen, og første dom er at det er utrolig liten forskjell på lyden. Regner med at det tar litt til før anlegget "setter seg" men er til nå veldig lite (ca ingen) lydforskjell inni, og kan såvidt høre litt forskjell når står i døra og ruser den opp (blir uansett overdøvet av susing og surkling fra turbo). Jeg har ikke fått stått bak å hørt eller hørt den i fart enda. Det som dog er positivt er at på den bitte lille turen jeg tok, så syns jeg bilen gikk merkbart lettere, og føltes friskere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig respons her, men ny oppdate uansett:

Fått ny pakke i dag :)

Så da blei denne (slitt og blass, selv om det ikke syns så godt her)

DSC00575.jpg

Byttet ut med denne

DSC00576.jpg

Fikk også nye stoffmatter, men de kommer ikke inn føre en liten innvendig oppfriskning litt senere..

Også blei jeg litt gira når bror sendte meg melding tidligere i uka om at nå hadde han lagt om, så da kunne jo ikke jeg være noe dårligere.. Gikk til med godt mot for å senke og bytte til sommerlisser. Tenkte at det gikk jo sånn tålig i fjor, så senker bittelitt ekstra i år.. og ble litt ivrig kan du siiii... :p underveis, ferdig forran

DSC00578.jpg

Også måtte jeg jo ut å teste det her, for det så jo rimelig digg ut :)

DSC_0322.jpg

DSC_0320.jpg

DSC_0324.jpg

DSC_0326.jpg

DSC_0329.jpg

Deltar for tiden i VM i møkkete bil :) Syns høyden er veeeeldig fin å se på :D men det har sin pris.. skraper plastplate undr motor bare ser krumming mellom hjulspor, hekter bærefester i asfaltskjøter på avkjørsler etc etc, så må nok litt opp igjen... Er nok fornøyd drivakselen også for det.. trukke 19"a går på heller nå :p

Har også begynt å få sånn koselig dur i eksosen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke flink til å kommentere hver gang jeg er inne og leser på tråden din, men gøy å se at du pleier bilen såpass som du gjør!

Men på de siste bildene dine blei bilen kanskje litt lav el? Hehe

Endret av eritom

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bildene om jeg klikker på de... Sikkert tlf min som er dårlig å surfe på sider med mye bilder ;-).

Min trenger shine Utv og innv den og! Er sånn nå om dagen tror jeg... Men det er deilig å få på sommer hjul iallfall!

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske fin i lakken ja :) Har mye å si pga den sinnsyke polish jobben Lars Kristian tok i fjor, men det har blitt endel vaskeriper etc siste året. Så skal nok få den bedre ;) Nei, hjula er ikke spacet noe nå, kunn originale 7,5x18 ET51. 19" sommer er ca 3 cm lenger ut bak :) Men er egentlig ganske gledelige hjul ja, helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :D Ja, det er deilig med sommerhjul :) Er lissom litt sjarm med bare veier, blå himmel, sol og sommerhjul :D

Bilder sier mer enn ord

DSC_0346.jpg

DSC_0347.jpg

DSC_0350.jpg

DSC_0353.jpg

DSC_0355.jpg

DSC_0357.jpg

DSC_0359.jpg

Heiset 5mm foran og det gjorde det til en helt annen bil hva gjelder kjørbarhet, så den blir der. Bak er den i samme høyde for å kompansere litt for høyere profil på bakhjula, men det subber faktisk innover, så må på med 3mm spacer bak. Ser ut til å være plass til det også :) får vurdere om jeg heiser den bittelitt bak også eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider