Gå til innhold

Stambo´s Octavia RS

Ranger emnet

Stambo

Anbefalte innlegg

• Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var en endelig hjemme for godt for en stund, har jobbet på Gol i 7 uker nå, så blir det mer bil å hus :)

så i dag etter jeg kom hjem, så heiset jeg den litt bak, så nå er den i samme høyde som den var på slutten i fjor. Funker helmaks nå :)

DSC_0364.jpg

Så røk jeg på en generalsmell av dimensjoner tidligere i uka... hadde lagt alle planer om nye felger på is... helt til noen felger jeg har siklet litt etter tidligere brått kom for salg, og de lå under 1mil hjemme fra... Så da ble det sånn

DSC_0365.jpg

Måtte jo teste på en felg også

DSC_0373.jpg

DSC_0375.jpg

Trangt foran, så blir smaaale dekk her. Det er orginale Audi Cantona felger fra A8 i dimmen 8,5x20 ET45 :) Ikke felger man ser hver dag. De er ikke strøkne, så det blir en budsjett oppussing med tiden. Dekk kommer også med tiden, har egentlig ikke så altfor mye kroner til overs til det akkurat nå :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja tor det vil kunne funke, men det blir ikke noe med en gang.. må nok ta dekk og litt sånt over tid siden det koster såpass som det gjør å pusse opp hus :p men nå er jo hvartfall muligheten der ;) Blir ikke så breit som med 19", men det blir hvartfall stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny modd, siden penga er brukt opp, gjeld til øra og egentlig ikke er noen helt : klø :

DSC00621.jpg

Får heller satse litt på HMS :)

DSC00622.jpg

ikke helt klart, måtte remoddes litt, så kommer snart siste rest av merket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært skikkelig bildehore i dag, og vært på en rundtur av en photoshoot :) Plukka ut noen av de jeg likte best å horer de ut her

DSC_0394.jpg

DSC_0401.jpg

DSC_0404.jpg

DSC_0406.jpg

DSC_0412-1.jpg

DSC_0414.jpg

DSC_0419.jpg

DSC_0421.jpg

DSC_0423.jpg

DSC_0424-1.jpg

DSC_0426-1.jpg

DSC_0430-1.jpg

DSC_0433-1.jpg

Om det er en å annen som føler for å trikse litt me photoshop, så er det bare å kjøre på! :D Alle bildene er rett fra cam (som vanlig), så hadde vært morro å fått shoppet de litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du kan dette med å bruke penger på bil :P men jammen har du fått ett bra resultat og.

Blåfargen er veldig mye finere en svart fargen som eg har på min RS :( angrer litt der, men men.

Orker ikke å lese igjennom hele tråden engang til nå,men hadde ikke du noen billig dempere/fjærer tidligere. spax ? hvordan var disse i forhold til dem du har nå ?

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt noen kroner nå ja :p Men er også veldig fornøyd :) blitt ganske ferdig med bilen nå, og det passer ganske godt, for koster penger å pusse opp hus også! Jeg skulle ha blå, så enkelt var det :p Men svart er jo også sykt pent da :) når det er blankt og rent som så mye annet :p

Jeg hadde Spax RSX rustfritt justerbart høyde/hardhet tidligere, pris ca 10papp. Kort fortalt, 100 reiser mer fornøyd med det jeg har nå :) Det andre var sikkert veldig bra til racing eller noe sånt, men ikke til å senke med eller å kjøre breie hjul med :)

Gårdsredskapen samlet :)

DSC_0448.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla :) Østfolding jo :) Ja jeg tok vek hele boksen å la filter der i stedet. Ang det røret, så har ikke jeg det på min. merkelig nok, men Mikael1977 har det på sin, og han brukte et åndingsfilter :)

Her kommer et par innlegg som ikke har kommet med her fra forrige uke og helgen, klipp å lim fra annet forum

--------

Lenge har jeg gått å tenk på å ta bilen et lite tak for å gi den en liten sommershine, men har ikke hatt mulighet.. Så kom jeg på den geniale ideen, om at jeg kunne bare la den stå ute i regnet en dag! : rock : Var jeg heldig nok da, så var den klar for sommern etterpå og jeg slapp billig unna, men......... : rolleyes

DSC_0459.jpg

Plan gikk i dass.... Så var bare å finne litt tid og gå i gang. Fikk en skikkelig god vask med litt god hurlumheimix først

DSC_0472.jpg

clayet og klar for litt maskinpleie

DSC_0473.jpg

Ferdig polert og smurt over med SV cleaner fluid, og litt SV Mirage på panseret

DSC_0476.jpg

Hele bilen står nå å godgjør seg med Mirage. Siden det var litt dårlig tid, så har det vært litt hastverk, så det er ikke noe Belle finish dessverre, men trøster meg med at selvgjort er velgjort, og det får være godt nok inntil videre. Kanskje blir det en runde senere i sommer i stedet :) Ble lite bilder også pga lite tid..

Tok den også inni litt

DSC_0460.jpg

hmmm.. samlet seg litt under ekstra hylla og rollo

DSC_0461.jpg

Haha, fant ut at jeg hadde sånn også :p

DSC_0462.jpg

Alt vasket med green clean og smurt med purple 9000.

DSC_0464.jpg

og nye matter

DSC_0467.jpg

DSC_0468.jpg

Godt å ha litt bedre samvittighet for bilen, så slipper å ha det hengende over seg når driver i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått to dager uten at jeg har fått surra meg til å ta et eneste bilde av kjærra etter den lille oppshininga, men jeg har vært innom et par treff, så da låner jeg et par bilder som det har blitt tatt der :) (og håper at det er greit for fotografene)

Vidar Grønsleth @ Follo treff

DSC_7767.jpg

Kristoffer Iden @ Follo treff

IMG_9638.jpg

Henrik Haugen @ Halden

5699955142_dd414942b6_b.jpg

Mats Fossum @ Halden

223424_10150240482516418_587911417_8935816_5619413_n.jpg

222519_10150240482596418_587911417_8935817_1654330_n.jpg

Morro at bilen blir tatt bilde av, takk til de som gjorde det :) Den var riktignok ganske støvete i dag men :p

Kastet så inn vag-com i stad bare for å sjekke noe, så tenkte samtidig og sjekke hva den sa det var for moment, og den makset på 392nm med de feilmarginer som ligger der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider