Gå til innhold

Stambo´s Octavia RS

Ranger emnet

Stambo

Anbefalte innlegg

• Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det har jeg, testet når jeg la på sommerhjula, og nei det er ikke mulig med 9,5 foran :) (alt er selvfølgelig mulig, men får da være grenser på hvor lite en skal bry seg om bilen sin også..)

Bakdekket når jeg satte det på. Ikke utslitt fra i fjor hvartfall

DSC00619.jpg

Hengt på foran, men det butter i fjærbeinet innover, så må minst på 3mm spacer til bare for å gå klar

DSC00617.jpg

DSC00616.jpg

stikker mye på utsiden, turte ikke slippe den ned fra jekken engang. Du får heller ikke noe hjelp fra mer camber siden det butter på innsiden.

DSC00618.jpg

Endret av Stambo

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg lurer på en ting:-). Du har bytt filter i din bil og tatt vekk filterboksen? Hva gjorde du med det lengst bak i boksen(er et stålrør som går inn i motoren) og slangen som sitter oppe på filterboksen. Har akkuratt kjøpt en rs og har lyst og bytte filter:-)

Høres ut som om vi må få til et litet treff å diskutere filter ;)

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stambo. Kjøpte meg en RS 08-mod for 2 uker siden, blå selvfølgelig, og tenkte jeg skulle se litt rundt på hva folk

gjør med bilene sine. Må si din skilte seg ut, den var rålekker! :) Har selv tenkt å gjøre noen modifikasjoner med tiden, bla

bestilt meg senkesett, luftfilter og nye sommerfelger. Ble OZ Racing på meg.

Men jeg hadde 2 spørsmål jeg håpet du kunne svare på:

Har lyst til å skifte ut ramma til grillen, for å få bort litt krom og logo. Så på bilen din at du hadde gjort lignende. Men

jeg har ikke lyst på netting, heller beholde den originale "innmaten". Så de hadde en pakke på milotec, men den er med netting.

Derfor lurte jeg på om det lar seg gjøre å kun skifte ut ramma?

Det andre jeg lurte på var hvor du bestilte de stoffmattene?

mvh

Sondre

Endret av Shjar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sondre! :) takk takk :) Grattis med bil, den kommer du til å være kjempefornøyd med! :D

Jeg har handlet på superskoda, og de har litt forskjellige griller :)

Kanskje denne kan være aktuell?

http://www.superskoda.com/skoda/octavia-ii/skoda-octavia-ii-04-09-sport-badgeless-grille-ki-r

Mattene er også fra superskoda, men passformen var ikke 100%..

Lag gjerne en tråd om kjærra di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Blir nok en tråd etterhvert, problemet at per dags dato har jeg et kamera som fortjener plass

i nærmeste container på en elbutikk.. Kikket litt på grillen du anbefalte, ser bra ut den. Når det gjelder mattene fikk jeg

til en bra løsning. Var en tur på skoda orkanger og fikset meg 4 Rs-logoer i tøy. Tok så å lagde middag til kona, hvorpå hun

sydde de lekkert fast i stoffmattene som tidligere eier ikke hadde brukt :) Så ble meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veeeeldig nær å bestille dekk til 20" i stad, men drøyet det litt. Litt etterpå driver jeg ute i værste å pusler litt med bilen til bror, og litt med min, og legger merke til at frandekka er GODT slitt på innerste 2cm.... Noen trenger hjulkontroll... :shf: så da blir det ikke 20" på en stund heller.. Har en sterk mistanke om at antiliftkitet spiller en stor rolle her, pga kjørt ca samme høyde i fjor, litt høyere i vinter og uten å slite spesielt merkbart på dekk. Fått på a.l.k. og sommerdekka har tydelig fått merke det etter ca 1000km.. sier vel sitt :o

Utenom det, så har jeg en liten tanke som surrer om dagen om å lufte den for salg... Føler jeg ikke har tid nok til å ta så godt vare på den som den fortjener.. Bruksbehoved har også endret seg litt nå midt i husprosjektet. Planen var i utgangspunktet å ha den i sommer, og legge den ut på sensommeren, men får jeg et bud jeg vil ha, kan det hende den går før. Den skal uansett ikke "gis bort".. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge når du har skaffet nye felger til bilen? Eller er planen en annen 5x112 bil og ha de på?

Kjipt at du vurderer selge... Bedre å parkere og vente med å finne fram til du har tid da... (Hvis ikke du er en slik som går fort lei bilene dine da ;-)

Bilen er iallfall råflott!'

PS: Har du CR Dieselen? Eller PD? Hvordan syntes du bilen går egentlig? Har du chip'et?

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20" beholder jeg uansett, blir 5x112 på neste også :) Pleier ikke å gå fort lei, hadde gamlebilen i 4 år, og er ikke lei nå heller, for det er fantastisk god bil, men vurderer det av praktiske grunner. Mot sensommeren kommer den nok uansett på nett for å lufte om det er noen interresse der ute.. uasett hva jeg kjøper etterpå blir det jo en nedtur :p

Mange takk :) Jeg har PD, CR kom midt i 08 sånn jeg har skjønt det :) Jeg syns den er frisk og god, har ikke chippet den, men har prøvd å avtale det 2-3 ganger, så det er kanskje rett rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider