Gå til innhold

Stambo´s Octavia RS

Ranger emnet


Stambo

Anbefalte innlegg

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, utrolig strøken bil og masse god info!

Er nære ved å kjøpe en RS selv og er ute og fisker etter utstyr og info. Har et par spm hvis du har tid til å svare.

 

Liker de nye 20" dine. ubehagelig å kjøre med i forhold til 19"?

 

Leste tidligere dine argumenter imot å ikke chippe bilen og ser at du nå har chippet den. Har det oppstått problemer eller er det å anbefale ?

 

Hvor fant du øyelokkene og hva heter de?

 

Bruker du spacere på 9,5 felgene bak?

 

Har du 50 eller 55 mm fjærben på senkesettet?

 

mvh RS beundrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) å kjøre med 20" er så å si det samme som å kjøre med 19", veldig lite forskjell å merke, bortsett fra brostein etc, der merker du det bedre :) Men med senken jeg har, er det trangere med 20" så begrenser mulighetene til å svinge ganske mye.

Ang chip så er hovedproblemet svinghjul som ikke tåler mer enn 350nm, men det er på hard belastning under 2000rpm. Så det lærer du deg å unngå :) Planen var fra før jeg kjøpte den å fjerne partikkelfilter å chippe for å hente ut enda en god del mer power, men det ble lagt på is pga clutch/svinghjul :) Ingenproblemer med chip enda, og bare å kjøre så svinghjul ikke blir drept :)

Øyelokka er fra Superskoda :) På bakfelgene (9,5") er det ikke spacere. Med 9,5" bak så må du være klar på at her må det være spot on innpress og må regne med at di må justere camber etter felgene. Jeg har 3grader camber bak for å få hjula innenfor, og nå subber det såvidt i innerskjermen både på innsiden og utsiden ved full nedfjæring :)

Jeg har 55mm på min, men såvidt jeg har skjønt er det ingen fasit på hvem en har, så mål på bilen før du går til innkjøp av noe :)

 

Håper det hjalp noe :)

 

 

DSC_0903.jpg

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den går/gikk såpass bra orginalt at jeg måtte "bli litt lei" før jeg chippet. Men er ikke vant me noen sinnsyke motorsterke biler fra før heller, er jo 2. bilen min :) Rakk vel heller ikke å gå lei, men mye vil ha mer som det heter :p anbefaler vel å kjøre samme dim foran å bak, og evt space ut ekstra bak, med mindre felgdesignet blir drastisk fetere med breiere felg bak (kant f.eks) :) framme er den justert etter vanlig på 4hjulskontroll, med litt ekstra caster pga antilift kitet :)

RNS510 pleier å ligge på ca 10k gjerne litt i underkant brukt. Men jeg var veeeldig heldig og fikk min for vesentlig mindre :) Flere i norge som leverer de nye for 12-13 en plass, møller/skoda ca 30 ;)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar. ja den går jo rimelig greit fra før:)

 

Kant på felgen er å ønske ja. Vet du mye om Min og Max ET som passer på bilen med 19" 9 eller 9,5? har du testet ut forskjellige felger?

 

Så du hadde ET 48 bak, ville det ikke vert bedre å hatt mindre ET og større kant slik at dekket ikke tar i på innsiden?

 

Tok du bare en sjans eller vet du hva som passer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjør det :)

 

Her er en liten film Mikael har mekka etter vi var å testet litt på E6n :)

 

 

9x19 ET45 "burde" gå, kan være at det butter innover foran, så ET42-43 er kanskje det optimale, men det vil nok kunne være en begrensning ang senk. 215/35 er nok et must. 9,5 kan du drite i foran ;) Det går såvidt bak, med helt rett innpress og helt rett justert camber deretter. Kan ikke ha en dritt lavere innpress bak pga det subber utover også (baresåvidt). Måtte legge 3 grader camber for å få de innenfor. Det hadde heller vært bedre med høyere ET for å få felgen lenger inn og hatt mindre camber :) uansett 9,5 bak er traaaangt når du skal senke. Og uten senk er det jo ikke noe kult ;) du får også sjelden mer kant av noen mm innpress endring, og det er veldig vanskelig å få mye kant på Octy pga det er en "høy-ET" bil med traaaange hjulhus :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår