Gå til innhold

Tips til polering av bil?

Ranger emnet


Floff

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå lest en del om polering av bil. Resultatene jeg har sett har vært helt utrolige.

 

Tidligere har jeg bare brukt lakkrens etter grundig vask, også polert etter det (for hånd).

 

Jeg syns det kommer opp noen begreper som "kombo" osv, noe som jeg ikke helt skjønner hva er?

 

Og er håndpolering bedre enn maskin? Jeg mener, hva gir best resultat? Har en maskin liggendes, men aldri brukt da jeg ikke har "hatt behov" for det, men nå er jeg usikker.

 

Vet det en liknende tråd, men ønsker å få forståelsen av begrep o.l.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha best mulig resultat er maskin veien å gå! Og da er roterende maskin tingen, selv om det kanskje kan være lurere å gå for en DA som nybegynner. Ulempen med en roterende er at man kan brenne gjennom lakken hvis man holder den i ro, noe man ikke klarer med en DA. Som du ser av bildet under vil roterende bare gå rundt på samme flekken, i motsetning til DA som til enhver tid forflytter seg :)

 

Forskjellen på DA og roterende ser du her:

 

orbits3vd.jpg

 

 

Angående "kombo", er det snakk om kombinasjonene av ulike poleringsmidler og pads, som gir ulik cut :)

 

Håper du fikk svar på det du lurte på :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg jobbet som klargjører og håper dette gir deg noen gode tips :)

 

Ang maskinpolering kan jeg anbefale på det sterkeste, det at man brenner igjennom lakk skal noe til, selvfølgelig skal man jo ikke la maskinen jobbe på samme punkt i flere minutter, jeg har polert mange biler både nye/slitene "lakker", jeg brukte som min standart maskin og en polering som heter Super 3 og hvit pad, etter brukte jeg eksentermaskin og et stoff som er flytende som gir en god skarphet i lakken(svart pad/myk), Når du bruker maskin og poleringsmiddel vil du få "sjenger" i lakken etter maskin rottasjonen, derfor bruker du eksenter maskin etter med stoffet (som jeg brukte) Maxglans, disse produktene er alle fra Maxwax applied og jeg kan på det sterkeste anbefale disse prduktene!

 

Håper dette hjelpe noe hvartfall

Boxer Engine!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår