Gå til innhold

Derbi senda Xrace går ikke akuratt som den skal!?

Ranger emnet


TimBB

Anbefalte innlegg

Tenkte det kanskje var noen glupinger her inne som kunne ha hjulpet meg med problemet.

Når jeg starter den går den bra i 20 sekunder, og etter det bare fusker den og nekter og gå opp i turtall, men legger jeg sykkelen mer ned mot venstre side går den som den skal frem til jeg retter opp sykkelen igjen.

og har jeg fart og den begynner og nekte og gå opp i turtall, og jeg trykker inn clutchen går den fint opp i turtall igjen, men så fort jeg prøver og kjøre nekter den. Skjønner lite av det problemet der, noen her som kan hjelpe? :D

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borti dette her før, høres relativt merkelig ut..

 

Foreslår at du sjekker at alle væsker er som de skal være og at de kommer fram dit de skal, at choken er skrudd AV når du skal kjøre og tennpluggen. Blir lett sånn generelt når jeg ikke har vært borti problemet før, men bedre det enn ikkeno svar?

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper mye med sånne svar:) Gasseren er rens, men skulle den kunne bli sånn pga Choken? Tviler på at den står på for den går jo fint på tomgang og sånt, akuratt som før.

 

Pluggen er byttet, kan det være gummi insuget til gasseren? Ser den har noen små sprekker iseg, men er usikker på om det går igjennom.

Og kan det være at jeg har for mye olje?:P For jeg trur jeg fyllte litt vel mye her om dagen..

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruksolje? Jeg fyller alltid opp så det er fullt og har ikke hatt noen problemer der.. Når det gjelder motorolje vet jeg ikke. Er du sikker på at du har brukt riktig forbruksolje? Hva med tomgangsskruen, er den riktig justert? Hvordan blir sykkelen om du kjører den varm, eller så varm som det er mulig å få den med dette problemet? Er du sikker på at du har riktig dyse, sånn at den får riktig mengde bensin? Dette kan du se på pluggen:

 

pluggfargerxx0.png

 

 

1,2 – For mye bensin og/eller olje

 

3,4,5 – For kalde plugger, soten kommer av at pluggene ikke blir varme nok til selvrenstemperaturen. Kan også komme av for stor dyse.

 

6,7,8 – For kald plugg og/eller for stor dyse

 

9,10,11,12 – Bra farge

 

13,14,15 – Optimal, har du slik farge har du slik farge har du dyset riktig!

 

16,17,18 - Kanskje litt for liten dyse, men går.

 

19,20,21,22,23,24 – For varm og/eller for liten dyse. Dys opp!

 

25,26,27,28 – For varm plugg og/eller for liten dyse, dette er alt for lyse plugger, dys opp!

 

Kopierte det siste fra mopedportalen, bare for å være sikker på at jeg kan gi gode nok eksempler.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopeden har gått en stund. men var etter at luftfilteret ble most imellom demperen(sånn møkka powerfilter) det begynte og kødde. og uansett hvor varm jeg får den går den fint på tomgang og går fint når jeg lener sykkelen til siden. hmm

 

Men jeg lurer på om den ikke blir en smule varm, syl. er ikke varm(ikke mer enn den skal) men blokka derimot er VARM. prøve og bytte olja?

kanskje større gasser?

har 70ccm sylinder og 21 gasser med 92 dyse.

det er alt jeg har så skal ikke skjønne at den krever så mye bensin:P

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt og skrudd masse på Derbi/X-race og kan komme med noen tips.

 

Sjekk bensintilførselen helt til innsuget. Ta av de to slangene som går opp til bensinkranen og sug på den nederste, da skal det sprute ut av den øverste nippelen. Dette er en vakumkran. Slik sjekker du om den funker.

 

Gå derretter over forgasseren. Skru ut dyse og blås og se gjennom at den ikke er tett. Sjekk flotøren og flotørpinnen mens den er tilkoblet bensin. Sug på nederste nippel på krana og se om det renner ut bensin fra hullet som flotørpinnen skal dekke. Sjekk derretter at flotørpinnen stenger for bensinen, og sjekk at den beveger seg slik den skal.

 

Gå over forgasser-stempelet, sjekk at alt er på plass og at klipset som sitter på nåla ikke har hoppet av.

 

Hvis mopeden har svevet rent til nå og har fungert fint trenger du sikkert ikke ha choke for å få start på den, ha den av.

 

Sjekk også fargen på tennpluggen. Alt fra veldig lysebrun til tilnærmet svart funker.

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for masse svar:D

 

trur jeg fant ut feilen, men innsuget var det brukt en slange klemme fra biltema, så den hadde kuttet opp noen stygge sprekker i innsuget, fyllte det opp med tec7 og litt elektriker teip og fikk den til og gå fint helt til kjedet hoppet av og knuste drevet, så sier ifra når jeg har fått testet det skikkelig om det funker:)

Tim Bjerkelund

 

Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt)

Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem som du hadde for ca. 1 mnd siden, da hadde jeg fått vann i tanken. Gikk greit når jeg lente meg mot venstre, men til høyre så stoppet den.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår