aarryk Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 (endret) Når jeg svinger mye i lav hastighet og/eller kjører nedi en dump så kommer det en klonkelyd fra nedi framhjulet.. Har vært slik i snart ett år, men har blitt værre nå de siste mnd... Hva er det som holder på å bli utslitt? Endret September 16, 2011 av aarryk Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugrud Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 (endret) Er vel et stab-stag eller en lenkearm frammi der som er slitt ;) Endret Mai 6, 2010 av haugrud Siter Audi S4, 1993 mod Ski-doo 600RS, 2008 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Regner med at det er bærekula .Det er farlig å kjøre med det for lenge ! hvis den ryker i fart går du rett på skogen . Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 (endret) Hmm.. Jeg vet ikke, jeg... Hører det ihvertfall veldig godt, og nå kommer det hele tiden ved f.eks rygging og all slags ratting i lav fart. Skal ha den på EU i juli..det holder nok til da, så får vi se hva de sier :) Endret Mai 25, 2010 av aarryk Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Nedre bærearm m/kule må byttes.. men den var utgått på dato hos Møller... Hmm..får finne en brukt og plukke av da. Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet September 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Nå har jeg byttet bærekula... Men fremdeles "klonker" det frammi der når jeg svinger, og BARE når jeg svinger. Hva er det da?? Jeg har noen forferdelig slitte traversforinger, som skal skiftes neste uke. Kan det være dem, som så vidt flytter på forstillingen? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus_Biri Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Nå har jeg byttet bærekula... Men fremdeles "klonker" det frammi der når jeg svinger, og BARE når jeg svinger. Hva er det da?? Jeg har noen forferdelig slitte traversforinger, som skal skiftes neste uke. Kan det være dem, som så vidt flytter på forstillingen? Er det klonking eller "knepping"? I så fall er det stor sjanse for at det er drivknuta. Hvis det "durer" når du kjører rett frem eller svinger til høyre eller venstre er det garantert hjullageret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hal72 Skrevet September 16, 2010 Rapporter Share Skrevet September 16, 2010 kan vell være styrestaget også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 Nå er klonkinga der i hver eneste sving i lav hastighet. Det er skikkelig høy KLONKING! Hører det godt inni bilen.. Ved kjøring inn/ut av park.plass klonker det i ett sett! Høres veldig ut som det bare er høyre framhjul det kommer fra. Hmmm... Bilen ble EU-godkjent seint i fjor høst, men det behøver ikke å bety at alt er i orden. Kan det være styrestag? Øvre bærekule? Disse er vel vanskelig å sjekke? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harbart Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Denne foringen, nr. 11 på bildet, lagde skikkelig klonkelyd hos meg! http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A10Q/1990/88/53/967164/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet September 16, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 Jeg trodde det var knekt girkassebrakett som var grunnen til klonket, men neiida... Hver gang jeg svinger inn i f.eks en rundkjøring kommer det skikkelig klonk..det begynner å bli ubehagelig å kjenne. Jeg kjenner på en måte klonket i konstruksjonen/gulvet når det kommer. Bærebru og endeledd er skiftet. Kan tannstanga lage sånn lyd? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 16, 2011 Rapporter Share Skrevet September 16, 2011 (endret) På min C4 var det antydning til litt klonkeyd ved igangsetting, forover eller bakover. Byttet lagrene (gummiforingene) som holder subrammen og lyden ble borte. Er ikke helt likt på din bil, men så godt som. Nr 2 og 3 på bildet. Bærearmen er festet rett inn på subrammen og blir påført sideveis krefter hver gang du svinger. Disse kreftene er det de nevnte foringene som må ta opp. Endret September 16, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet September 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Alle foringer, både fremre og bakre, er skiftet for ca ett år siden. Så begynner å gå tom for idéer om hva det er... Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf_IV Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 har du sjekka at ikke fjærene er knekt? hadde sånn lyd i både før og etter fjær skifte og det gjald KUN svinging det kom et satig klonk. Siter audi 100 2.2 quattro chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge xmerce 190e x2 xnissan 200sx s13 xAudi 90 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Hvis det kommer om du svinger på kringla når du står stille også er det fjærbeinslageret ditt som har gått føyken ;) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg