Gå til innhold

Mitt langtidsprosjekt, spørsmål [1955 International Harvester R-100]

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en 1955 International Harvester R-100 som skal skrus litt på, og har derfor en del spørsmål angående motorvalg, og godkjenning, hva er lov og ikke?

Originalmotoren er en Diamond Six, 3.5 eller 3.6 liter (husker ikke i farten..) på omtrent 125hk, men så dukker det velkjente fenomenet "mye vil ha mer" opp.

Så da tenker jeg både på bensin V8 og diesel V8(med snurre), men hvordan går dere andre frem med tanke på motorfester og sånt? Og hvordan blir det å godkjenne dette?

Får bilen hjem i helga, om alt går etter planen, så starten vil bli da :) Det vil nok også dukke opp en haug med spørsmål etterhvert.. Så kan jeg jo legge opp noen bilder som har inspirert iallefall meg:

1001cct_01_o+1955_international_harvester_r_series_pickup_truck+restored_original_grill.jpg

26249010061_large.jpg

26249010056_large.jpg

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MoFoCo: Ja, er ikke noe man kommer over hver dag akkurat.. Meg bekjent går det 1 til av denne sorten, her i området, dog er det modellen større..

commodus: Gromt prosjekt det der ja :D Hvilken motor osv står i den?

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er prosjektet i garasjen, har begynt å rydde og sortere litt ting.. Er igrunn nokså enkle saker dette her :p Men må iallefall lage nytt elektrisk anlegg, er 6volts med pluss til karosseri originalt. Dog er det jo ikke mye elektrisk på disse bilene heller :D Er ca ingenting rust heller sålangt, har hatt inne skjermer og kasse og veldig mange deler til sandblåsing.. De få delene som er tatt av rusten, er det mulig å få reparert :)

Bilder kommer forhåpentligvis løpet av kvelden!

Endret av Dagi51

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det en liten bildeupdate.. :)

Motoren, Silver Diamond 220 cid

IMG_9939.jpg

En "teaser" på fronten

IMG_9934.jpg

IMG_9936.jpg

Inne i hytta

IMG_9935.jpg

Deler tatt av rust, ikke så veldig ille ;)

IMG_9937.jpg

Står en del rot i garasjen akkurat nå, så vanskeligt å se noe :p

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jepp.. Bare litt kjipt at det ikke var meg som demonterte, så kan bli et eventyr å finne ut hvor forskjellige deler skal osv :p men får bruke internettet fullt ut ;)

ja :) er desverre litt værre når man ikke har gjort det selv ... vurdert bredding ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider