Gå til innhold

Mitt langtidsprosjekt, spørsmål [1955 International Harvester R-100]

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sett endel "snægg" på de første 6,5 TD motorene. Men ellers virker de for å være bedre enn sitt rykte. Du kunne jo satt i en dieselpume uten elektronikk så eliminerer du en del problem.

7,3 litern til Ford virker for å være meget solid og gjerrig i forbruk. Mere effekt i 7,3 td men også mere problem med kabling til dyser og glødeplugger.

For 6,2'n sin del er det en fordel å velge 91 eller nyere da disse har en bedre bunndel enn de gamle. HAr en for salg forøvrig. Som kan prøves i bilen.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er helt blank på disse motorene, ingen erfaring i det hele tatt, så er bare kjekt med dine erfaringer.. Jo mer elektronikk, jo mer kan trøble, enkelt og greit. Men med tanke på motorvalg så er dette fremdeles bare på tankestadiet.. Men det var et godt tilbud!

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein gammal/eldre Caterpillar diesel V8 hadde gjordt seg. Men dei er vell for tunge.

 

Det kunne gått, men tror nok det er lite effekt forhold til vekt på disse. Har ikke lest noe om de men, er jo et alternativ. Har jo tilgang til billige deler så :p

 

 

Hva med Dodge/Cummins 5,9?

 

Har blitt tipsa om Cummins, det er vel Cummins motorer som står i nyere IH'er også?

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med diesel i front må en vel tenke litt på max framakselvekt også?

 

De nevnte dieselmotorene er jo endel tyngre enn bensinåttere!

5,9l til Dodge veier ca 500kg, Duramax 6,6l veier ca 400kg og Powerstroke veier ca 420kg!

 

Ville gått for bensin jeg, mer deler til dem og.

Endret av Viking067

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sant det du sier med tanke på framakselvekt, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på..

Planen er å bygge om til skivebremser, og om mulig dempere og vanlige fjærer, så det blir mulighet for coilovers. Og da kan det jo komme aksling fra andre biler, med svære dieselmotorer..

 

Men det var en fin tanke du hadde mtp. vekt, ingenting er avklart enda!

 

Tror den originale 3.6 liters rekkeseksern som hører til bilen og er oppe i 400kg-sjiktet, og den ble levert med større motorer. Men trenger ikke nødvendigvis være tyngre motorer det da :)

Endret av Dagi51

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Apropos motorvalg: Detroit diesel totakts dieselmotor! Råere motorlyd finnes ikke! :pimp

 

 

Rakrør og motorbrems er obligatorisk!

Endret av MB300Diesel

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår