Gå til innhold

Koble ut automatisk kjørelys?


h0pen

Anbefalte innlegg

Hmm vri lysbryteren til posisjonen for parklys kansje ??

 

Skjønner jeg og det da, men det går ikke på denne bilen. kjørelys eller nærlys er på uansett hvilken posisjon bryteren står i så lenge tenningen er på!

Kun når tenningen er av at det er mulig å få på kun parklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru bryteren til høyre ett hakk, da har du parklys. Dra bryteren ut ett hakk, da får du på tåkelys foran.

 

ja, er vel egentlig d som skal til men visst du ser hva jeg har skrevet lengre oppe så er nærlyse eller kjørelyset på unasett hvilken posisjon bryteren står så lenge tenninga er på. samme om den står i 0 stilling eller park... har d kun vært å få vridd om bryteren i rett posisjon så har jeg jo ikke spurt her.

 

Så slutt å kåm med svar at jeg må sette bryteren i annen posisjon osv. d går ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok koblet slik, en del sierraer som hadde den koblinga også, der var det bare å bytte ut ett relè eller koble fra to lett tilgjenglige ledninger da, men sikkert ikke så lett her.

Vil tro den koblinga er ulovlig da, siden man skal tenne parklys om man står i veikanten, og det går ikke om motor er i gang.

Hvor er Mondeo?

 

Spør på Ford du.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner litt om slik det er på enkelte biler bygd for amerika. Disse har sensor som slår på kjørelys om kvelden, og når denne sensoren har slått inn har man nær eller fjernlys uansett hvilken stilling lysbryteren står i. Går ikke an å slå på park. Merkelige greier...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår