Chris936 Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Hvordan er det med og bytte motor fra Dohc til Sohc i en vanlig sierra 90? noe som trengs nytt? passer girkasse osv? har lite peiling på akkurat dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanGS Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Er litt usikker på om girkasse passer over, tviler litt på det.. Men bytte over motor skal være greit. Bytte ledningsnett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris936 Skrevet Mai 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 jepp, men hvilken girkasse trenger jeg da? eldre type kanskje? er vell MT75 girkasse på doch Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Er mt75 på dohc, og type9 på ohc ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Har ikke kommet så langt som å prøve det. Da jeg forhørte meg da jeg var på tankene fikk jeg høre at utløserarmen måtte modifiseres for å få utløserlageret 1-1,5cm nærmere clutchen. Muligens pga det store svinghjulet på Dohc? Ellers må du huske katalysator ift avgasskrav/eu-kontroll;) Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Sitter ikke starteren på feil side da, så man må bytte kasse? Og da er enten Type 9 eller cossie-kasse alternativene. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Ombyggingen er vel uansett ikke å anbefale, da du har en 90 modell med krav til katalysator. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Ombyggingen er vel uansett ikke å anbefale, da du har en 90 modell med krav til katalysator. Hvorfor ikke?? fikk jo 90mod sierra med ohc og kat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 Hvorfor ikke?? fikk jo 90mod sierra med ohc og kat. Netopp, og der har du hele grunnen.... Visse ting fungerer bare ikke Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Fungerer vel ikke noe dårligere enn en dohc med kat synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Fungerer vel ikke noe dårligere enn en dohc med kat synes jeg. Neivel... Vanskelig å være uenig i hva du syntes, men jeg har hatt mine timer for å få slike biler til å fungere. Uansett er det vel liten vits i å bygge om fra dohc til ohc kat. Det er mye jobb for et dårligere resultat. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 OHC funker best med EFI uten masse styr, eller med en 32/36 DGAV. Kikk på en OHC med kat, så ser du problemer, det er liksom bare kasta på, fort å kunne bruke motoren ett par år til. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg