popza Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hei. Var ute å prøvekjørte russebilen i går. Vi ble stoppet av politiet(Lang historie). Men i dag ringer politiet meg og sier at bilen jeg kjørte ikke var en personbil men en buss og truet med å ta lappen fra meg. Men slapp unna med en advarsel siden han ikke hadde tid til å opprette noe mot meg. Vi har 7 sitteplasser+førersete(Dette er en Volkswagen Caravelle) Ser at det står på http://www.vegvesen.no/binary?id=157170 at: personbil = "Bil for persontransport med høyst 8 sitteplasser i tillegg til førersete." Buss = "Bil for persontransport med over 8 sitteplasser i tillegg til førersetet." Har politimannen som stoppet meg, feil i sin påstand om at vår Volkswagen Caravelle med 7 sitteplasser+førersete er en buss? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hva står den registrert som i vognkortet, det står nemlig der, og det er det som teller, men det er som du sier, 8 seter+fører/9 med fører som er maksimalt for å ikke kunne kalle det buss eller minibuss. Du kan jo om du vil ta en telefon til poliisjefen og fortelle om oppførselen, og trusselen, så kanskje han får en liten rapp og må lære seg regelverket. evt. få tak i vedkommende og be han vise deg regelverket der det står hva som regnes som buss og ikke. Men sjekk først i vognkortet hva den er registrert som. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
popza Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hva står den registrert som i vognkortet, det står nemlig der, og det er det som teller, men det er som du sier, 8 seter+fører/9 med fører som er maksimalt for å ikke kunne kalle det buss eller minibuss. Du kan jo om du vil ta en telefon til poliisjefen og fortelle om oppførselen, og trusselen, så kanskje han får en liten rapp og må lære seg regelverket. evt. få tak i vedkommende og be han vise deg regelverket der det står hva som regnes som buss og ikke. Men sjekk først i vognkortet hva den er registrert som. Ok, tusen takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg