Gå til innhold

Selges: Continental contisport contact 3 dekk (17tommer)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Selger helt nye sommerdekk som følgte med min 2010 model Mercedes C200. Dekkene er av type Continental Contisport contact 3 og har følgende dimensjoner: 2 X 225/45/17 og 2 X 245/40/17.

Disse har en veiledende pris på ca 12000 kroner pr idag. Jeg fikk bilen levert i vinter og dekkene ble byttet med vinterdekk med en gang jeg mottok bilen. Med andre ord så er dekkene HELT NYE. Kom med bud så kan prisen diskuteres. Under legger jeg et utdrag fra hjemmesiden til continental som beskriver dekkene i detalj.

Et meget sporty dekk med høy sikkerhet: ContiSportContact 3

En av de viktigste egenskapene til et dekk beregnet for spesielt høye hastigheter er hurtig og presis styrerespons. Dette sikrer at bilen opprettholder godt grep - også når betydelige krefter er i arbeid ved høye hastigheter, når vi foretar brå unnamanøvere eller ved endring i veidekket. Med asymmetriske ribber er ContiSportContact 3 konstruert for å håndtere disse kreftene.

Bremseegenskaper:

Med de spesielt utformede ribbene får du topp bremseegenskaper og styrerespons på tørt underlag, ved at kraften som anvendes ved bremsing blir absorbert. Dette betyr kortere bremselengde.

På vått underlag gir de unike rillene økt vanndrenering for bedre beskyttelse mot vannplaning.

I september 2006 skrev bladet Motor dette om ContiSportContact 3:

"Kanskje det beste dekket vi noen gang har kjørt når det gjelder grep, veiholdning og sportslighet på våt og tørr vei."

Ingen dårlig attest å få, det er ikke rart at vi er stolte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider