Gå til innhold

Powerfilter Audi A4 2.0 TDI

Ranger emnet

FellaZ

Anbefalte innlegg

Hei!

Strides litt, jeg hadde en spennende diskusjon med en på jobben.

Diskuterte muligheten for powerfilter på bilen min.

Jeg og han så for oss at det ville fremheve turbolyden litt.

Problemet er at jeg har søkt masse på det, men finner lite, og det jeg finner er bare folk som har ødelagt luftmassemålerene sine, pga akkurat dette. Så jeg trenger vel egentlig ett kitt hvor dette kan gå rett inn.

Noen erfaringer med dette?

Negativt / Positivt, om mulig osv? :)

- Alexander

Audi A4 2007 2.0 TDI.

"I was standing in the park wondering why frisbees got bigger as they get closer. Then it hit me."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg diesel selv, men har hørt at det gir lite effekt og lyd på en disel bil. En venn av meg byttet til powerfilter på en Touran, og det gir kunn bitte litt (poow) lyd på første gir. Kanskje det høres på andre gir hvis det er heeelt stille ute!

Diesel med powerfilter kan ikke sammenlignes med en bensin turbo med powerfilter, det blir to HELT forskjellige ting! Om du absolutt må ha turbolyden er det mange som går for "rakrør" Helt åpen eksos. Dette ville ikke jeg gjort hadde jeg hatt diesel for har hørt at motorene ikke har gått av å gå uten motstand i eksosen. Men da vill du ihvertfall få (pooooow) lyden godt frem på alle gir!

Det som lønner seg hvis du absolutt skal ha powerfilter er å kjøre med Oljefritt! Hvis du bruker filter med olje kan luftmassemåleren bli ødelagt.

Jeg ville tatt kontakt med Tommy Schønberg 67 90 94 15

Han driver det vellkjente chiptuning center TS-Racing, han hjal meg når jeg monterte åpent på min 1.8T og han gjorde jobben for meg til en billig penge!

Om jeg tar feil på noen av pungtene så får dere skrike! Har ikke akkurat peiling på Diesel, men håper dette var litt til hjelp!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider