oyvind87 Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Biler går amok på tomgang. Noen sier det kan være en ødelagt coil. Bør ikke kjøre, kan ødelegge mer, blant annet katalystor sies det. Sies at det kan bli dyrt... Har 1,8T motor, audi. Hvorfor ryker coiler (bilen er dog gammel/ 10 år)? Hva er konsekvenser av å kjøre med ødelagt coil/plugger? Hva eksakt kan skades annet enn katalysator? Burde jeg gå til butikken for å kjøpe coiler kanskje? hehe.. er litt langt, 40 km ca. Kurant å bytte selv? Spesielle ting og tenke på ved bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Konsekvens er at katalysator går istykker pga uforbrendt bensin, ett annet scenario på litt lenger sikt er at det kommer mye bensin i motorolja, og ødelegger smøreevnen elelr i verste fall antenner. følgeskader kan være motorfester, giroverføring osv.. Hvorfor vurdere å kjøre mer enn nødvendig med den? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 La bilen stå til du får bytta coil! Du har ikke lyst til å betale for ny katalysator i tilegg!!! Skal du frakte den til verksted, så finnes det bilbergingsfirmaer som tar seg av sånt! (Dersom du mot formodning har tatt servicen din på merkeverksted, og du er innenfor KM/Dato, så er det til og med gratis, OG du har krav på leiebil noen dager!) Coilene har ikke akkurat vært 1,8T motorens sterkeste side. Det har dog skjedd forbedringer, så de coilene man kjøper nye i dag holder lengre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 supert, takker for svar.. Andre tips til hva luggingen kan komme av annet enn coil? På kald motor de første 3-4 minuttene så går bilen helt rent. Etter dette må jeg nesten spinne ut av 1.gir for å ikke kvele bilen pga all fuskingen. Høres ut som en fiskebåt som tøffer bortover når jeg kjører. Det er kontinuerlig jaging, ikke periodisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Da anbefaler jeg nok å få lest av noen feilkoder på den på ett verksted. Ved defekt coil så bør vel bilen fuske uansett om den er kald eller varm. Men uansett, den fuskingen vil sannsynligvis føre til uforbrent bensin, og da er det ikke sunt for katalysator å kjøre med bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Tok av kontakten til alle coilene en og en med motor i gang. De virket å fungere alle fire. Pluggene så ok ut. Lmm er ok. Allikevel puffer bilen som en snekke, hva i alle dager kan være galt? Får ikke opp noen ting på diagnose. Trykklekkasje (luft) inn mot turbo kan vel ikke føre til at bilen driver å jokker så voldsomt på tomgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stusjelig Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Tette dyser kan det kanskje være ? eller kanskje 1 vel å merke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Trykklekkasje (luft) inn mot turbo kan vel ikke føre til at bilen driver å jokker så voldsomt på tomgang?Kan det vel, lekkasje på trykksiden vil gi for feit blanding. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.