jambalaya Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hei hei. Hvis jeg ruser fra tomgang og opp til ca 3000 rpm og slipper gassen, smeller det i eksosen på A3'n. Den går også ujevnt på tomgang og noe rykkete i fart. Det er en 1,8T fra 97. Den har chip og en slik blow off ventil om det har noe å si. Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjokkur Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 lambda sonden som er gåen kanskje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KCMania Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Den har chip og en slik blow off ventil om det har noe å si. Forslag? Hvis den ventilen er åpen så er det LMM (luftmengdemåleren) din som gjør at den går ugjevnt både på tomgang og når du kjører. 1.8T motoren skal ikke kjøres med åpen ventil. Kjøre du med en såkalt resirkulerings ventil vil du slippe det. Som nevnt går det løs på både lamdasoner, LMM og etter tid katalysatoren. Lufta som en åpen ventil slipper ut gjør at motoren må hente luft helt fra bånn, og sånn ryker LMM'n din :) Bytt til resirk ventil så tror jeg problemet ditt forsvinner ;) Siter Uno, Dos, Audi, Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jambalaya Skrevet Mai 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 Hvis den ventilen er åpen så er det LMM (luftmengdemåleren) din som gjør at den går ugjevnt både på tomgang og når du kjører. 1.8T motoren skal ikke kjøres med åpen ventil.Kjøre du med en såkalt resirkulerings ventil vil du slippe det. Som nevnt går det løs på både lamdasoner, LMM og etter tid katalysatoren. Lufta som en åpen ventil slipper ut gjør at motoren må hente luft helt fra bånn, og sånn ryker LMM'n din :) Bytt til resirk ventil så tror jeg problemet ditt forsvinner ;) Hmm, er visst mange meninger om slik ventil på 1,8T! Vet vet ikke om det er resirk eller ikke, men den lager hvertfall en slik teit "ppssssht"-lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg