Vangen Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 (endret) Klippet fra STCN: Da har jeg fått i hus prosjekt nr.2: En Saab 900 med 16 ventilert turbomotor fra 1985. Bilen er pr. idag utstyrt med Aero detaljer oppdatert med skråfront fra en turboutgave. Kjente feil med bilen er rust i en forskjerm og motorproblemer. Jeg er ikke helt sikker på hvilken vei jeg skal ta med prosjektet enda. Og jeg må ta en skikkelig gjennomgang på bilen for å se hva som trengs å gjøres. Men det første jeg tenker på er å få motoren opp og gå igjen, og få fullført bilen med Aero eller Airflow styling. Videre så har jeg lyst til å oppdatere understellet også til <88. Slenger ut noen bilder så folk kan titte. Så får man se hvor det går. :) Takk til Andreas Gaarden for et trivelig bilkjøp. :) ---------------- Her kommer litt bedre bilder: --------------------- Bilder av deler som jeg har liggende til bilen: --------- Dette kan bli bra! Endret Mai 21, 2010 av Vangen Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Mai 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Wow!! :) Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 All vektreduksjon er god vektreduksjon. :p Dette er mynter som lå under teppene i bilen. Da var jeg igang! =D =D =D Bilen skal bli så lett som det er mulig, og effekten skal dras så lang original innmat og gearkasse klarer å følge opp. Målet er minimum 230hk på maksimum 1200kg. Alt over og under blir bonus. Så dette skal nok bli en grei bil å tøffe rundt på f.eks ACR med. 8) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Dagens økt: Rivingen er igang. Her gjelder det å holde tunga rett i munnen med tanke på ledninger. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Tok en test for å se hvor lett det var å fjerne isoleringen/asfalten fra gulvet. Varmepistol og spade gjorde susen. Og guffa veide bra mye også. Også begynner jeg å få kontroll over innmaten i dashbordet. Driver å fjerner alt unødvendig. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Har en anseelig mengde deler på "lager". ;) Tror det er mulig å nå målet på 1100kg. Har fjernet enormt med vekt ifra bilen. Er utrolig mye mer støydemping i denne bilen en gråbilen. Og den har en ca. vekt på 1400kg. Fjerner alt ned til ledninger som ikke skal være i bruk i bilen. Driver å spekulerer litt på hva jeg skal gjøre med hullet som blir etter takluken. Plexiglass rute er en ide. Samme med siderutene bak. Kom gjerne med litt innspill, har ikke vært den store responsen her. Trodde det skulle bli litt mer støy rundt en ren banerigga og900. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 selv om det ikke er noen som kommenterer så er det nok mange som leser tråden, inkludert meg :) men stå på videre, dette kan bli jævlig bra! Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Sinnsyk pen pil :D Gratulerer!!! :D Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
billit Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Skal følge med på denne tråden. Dette lover bra. Foreløpige planer med motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Blir rått me gammel saab som bane bil. ble kul den gåre saaben din så den i byen i går kveld ;) Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2010 Du er enda saab-frelst ja..? :P Har du noen planer om når du har banebilen ferdig? :) Skal det være registrert bil, eller bare rødskiltkjøring? :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2010 Takker for tilbake meldinger. :) Den blir vel å gå på rødskilter til jeg får trøbbel med trafikkstasjonen for å få ut fler, eller blir stoppet å får mangel lappe. Men foreløpig så har jeg ikke gått så langt at den ikke er registrerbar. Har alt av belter gjemt vekk. Og skal lage en ordning slik at vinduene fremme kan rulles opp og ned. Det er stortsett det som kan huke meg på en eu-kontroll. Motormessig så er det bare å justere litt så den ikke får for høyt utslipp. Men jeg må forhøre meg litt runt om hvor langt man kan tøye strikket. F.eks erstatte glassruter med plastruter. Også har jeg tatt vekk takluken. Der vet jeg ikke om jeg skal lage deksel av glassfiber eller bruke en plastrute. Også er det jo det med bur. Har hørt tusen forklaringer over hva som er lov. Såvidt det er meg bekjent så er det ikke lov med en hver form for bur. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Har påbegynt glassfiber arbeid. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Juli 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Da var innmaten i passasjerdøra kappet ut også. Skal si det var stor merkbar forskjell på vekten. 10-15kg kanskje. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet Juli 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Denne kommer til og bli skamfeit :D Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg