Vangen Skrevet Juli 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2010 Da har man fått tatt ut bilen og fått feilsøkt litt på bilen og fått ryddet litt i garasjen. Det falt en hard dom for motoren. Sylinder 1 og 4 har ca. 8 bar, mens sylinder 3 har 7,5 bar. På sylinder to var det dessverre nesten ikke utslag på målingen. Så håpet om å kunne ha bilen kjørbar så man slapp å bruke bil-henger gikk rett øst. Men jeg fortviler ikke. Nå må man bare hive seg rundt med motorbyggingen også. ;) Har prøvd å få kontakt med Pedersen Racing ang. bur, men de har tatt sommerferie til august. Også er jeg litt usikker på valt mtp. stoler og belter. Bikker litt mellom Sabelt og Sparco pga. pris, men jeg har alltid likt Sparco, og tenker at det blir mest gjennomført med å kjøpe det meste fra de. Også iom. at jeg kjøper personlig utstyr som kjøredress og hjelm fra de. Sånn ellers har jeg stått på i sommer for å spe på delebudsjettet, så noe skjer det bak kulissene selv om jeg ikke har fått handlet inn så mye enda. Og at det stort sett har regnet og vært ti grader har ikke akselerert arbeidslysten noe nevneverdig heller. ;) Må slenge med en liten takk til fruen som var så snill å tok bilder og hjalp til å rydde idag. :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Juli 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Da har jeg gjort ferdig den siste døren. Gikk ned fra 34kg til 24kg. PR. DØR..! :D Så med glassfiber panel og plastrute så har jeg hentet nesten 20kg bare på dørene. Kunne sikkert ha klart noen kg til, men jeg vil at dørene skal være solide. Både fordi jeg vil at de skal holde seg praktiske (dører i ren glassfiber er noe herk), men også for sikkerheten. Derav blir jeg også å beholde stålbjelken midt i døren. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Liten update: Det er vinter og kaldt i garasjen. Men det står ikke _helt_ stille likevel. Har fått tak i <88 spindler fremme, og fått en stor eske fra Speedparts med forstillingsdeler. Så kanskje bilen kommer ned på hjulene tett før sommeren. Å da blir motoren revet ut og åpnet til fordel for overhaling i sommer. :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet April 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2011 Da var sesongen igang igjen. :) Har omsider fått revet ut motoren, og fått åpnet for videre diagnose. Konstaterte i fjor at det ikke var kompresjon i den ene sylinderen. Idag så viser det seg at det ene kamhjulet har blitt transformert til frihjul. Dog har det ikke oppstått skader på ventiler eller stempler såvidt jeg kan observere. I tillegg til det så har jeg knekt en eksosbolt, og gitt opp å få ut den andre. Så de må ses på senere. Tenkte å ribbe toppen og sende den til planing. //mvh. Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Ting skjer! =D Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.