Gå til innhold

Vangen: Saab 900 Turbo16 '85 - Banebil

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

35301_10150242645910235_661975234_13928706_5014465_n.jpg

 

35301_10150242645915235_661975234_13928707_3788942_n.jpg

 

35301_10150242645925235_661975234_13928709_4694128_n.jpg

 

39087_10150242646305235_661975234_13928763_7486989_n.jpg

 

39087_10150242646310235_661975234_13928764_1208460_n.jpg

 

39087_10150242646315235_661975234_13928765_4041123_n.jpg

 

39087_10150242646320235_661975234_13928766_3066924_n.jpg

 

39087_10150242646325235_661975234_13928767_493777_n.jpg

 

39087_10150242646330235_661975234_13928768_7422938_n.jpg

 

39087_10150242646335235_661975234_13928769_2291107_n.jpg

 

39087_10150242646340235_661975234_13928770_1718541_n.jpg

 

38084_10150242646365235_661975234_13928771_682183_n.jpg

 

 

Da har man fått tatt ut bilen og fått feilsøkt litt på bilen og fått ryddet litt i garasjen. Det falt en hard dom for motoren. Sylinder 1 og 4 har ca. 8 bar, mens sylinder 3 har 7,5 bar. På sylinder to var det dessverre nesten ikke utslag på målingen. Så håpet om å kunne ha bilen kjørbar så man slapp å bruke bil-henger gikk rett øst. Men jeg fortviler ikke. Nå må man bare hive seg rundt med motorbyggingen også. ;) Har prøvd å få kontakt med Pedersen Racing ang. bur, men de har tatt sommerferie til august. Også er jeg litt usikker på valt mtp. stoler og belter. Bikker litt mellom Sabelt og Sparco pga. pris, men jeg har alltid likt Sparco, og tenker at det blir mest gjennomført med å kjøpe det meste fra de. Også iom. at jeg kjøper personlig utstyr som kjøredress og hjelm fra de. Sånn ellers har jeg stått på i sommer for å spe på delebudsjettet, så noe skjer det bak kulissene selv om jeg ikke har fått handlet inn så mye enda. Og at det stort sett har regnet og vært ti grader har ikke akselerert arbeidslysten noe nevneverdig heller. ;) Må slenge med en liten takk til fruen som var så snill å tok bilder og hjalp til å rydde idag. :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38706_10150242920070235_661975234_13938250_4491299_n.jpg

 

38706_10150242920075235_661975234_13938251_6883316_n.jpg

 

Da har jeg gjort ferdig den siste døren. Gikk ned fra 34kg til 24kg. PR. DØR..! :D

Så med glassfiber panel og plastrute så har jeg hentet nesten 20kg bare på dørene. Kunne sikkert ha klart noen kg til, men jeg vil at dørene skal være solide. Både fordi jeg vil at de skal holde seg praktiske (dører i ren glassfiber er noe herk), men også for sikkerheten. Derav blir jeg også å beholde stålbjelken midt i døren.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Liten update:

 

Det er vinter og kaldt i garasjen. Men det står ikke _helt_ stille likevel. Har fått tak i <88 spindler fremme, og fått en stor eske fra Speedparts med forstillingsdeler. Så kanskje bilen kommer ned på hjulene tett før sommeren. Å da blir motoren revet ut og åpnet til fordel for overhaling i sommer. :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

222528_10150582675455235_661975234_18440096_2806345_n.jpg

 

222107_10150582675725235_661975234_18440099_2831437_n.jpg

 

217128_10150582676570235_661975234_18440111_7899548_n.jpg

 

217467_10150582676840235_661975234_18440113_5355454_n.jpg

 

217242_10150582677320235_661975234_18440122_7659642_n.jpg

 

216481_10150582677680235_661975234_18440129_6698963_n.jpg

 

216063_10150582677985235_661975234_18440134_4598260_n.jpg

 

222008_10150582678280235_661975234_18440138_511700_n.jpg

 

217338_10150582679420235_661975234_18440158_930576_n.jpg

 

224200_10150582679950235_661975234_18440165_7797967_n.jpg

 

217316_10150582680270235_661975234_18440171_3948148_n.jpg

 

217772_10150582680660235_661975234_18440177_7524395_n.jpg

 

225042_10150582681315235_661975234_18440190_828490_n.jpg

 

215858_10150582681535235_661975234_18440192_6472553_n.jpg

 

Da var sesongen igang igjen. :)

 

Har omsider fått revet ut motoren, og fått åpnet for videre diagnose. Konstaterte i fjor at det ikke var kompresjon i den ene sylinderen. Idag så viser det seg at det ene kamhjulet har blitt transformert til frihjul. Dog har det ikke oppstått skader på ventiler eller stempler såvidt jeg kan observere. I tillegg til det så har jeg knekt en eksosbolt, og gitt opp å få ut den andre. Så de må ses på senere. Tenkte å ribbe toppen og sende den til planing.

 

//mvh.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår