Gå til innhold

Audi A3 1.6 Cab ?

Ranger emnet

Rolstad

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe ny bil fra tyskland, men er veldig usikker på hvilken motor størrelse jeg skal anskaffe meg.

Foreløpig har jeg sett på 1.6 liters motoren, da denne er langt lavere i pris enn 1.8 Turbo.

Skal selvfølgelig ha Ambition med S-line; xenon, Navi etc, Ryggesensor, +++

Planen min er å selge om 1 år og ikke tape, men helst tjene litt på salget hvis mulig.

Derfor lurer jeg på om 1.6 liters motoren er lett omsettelig, eller om man helst må ha TDI eller 1.8 liters.

Takker for svar

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

I Norge er det nok lettere og selge en TDI eller en 1.8T enn 1.6.

Men i.o.m at det er en Cabriolet så er jo markedet litt mere åpent. Folk som kjøper Cabriolet er jo ikke like kresne på motoren som annet utstyr. Med Navi, Xenon og S-Line tror jeg nok at du kan kjøpe en 1.6 uten å være bekymret :)

Personlig hadde jeg kjøpt den med en bensin motor. Med diesel så vil motoren høres veldig godt på tomgang med taket nede på en varm sommer dag. Bensin er jo lydløse i forhold, noe som er ett pluss når man har taket nede og alle lyder rundt en blir forsterket :)

Håper dette var til hjelp :)

Lykke til med kjøpet :D

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

Litt etter jeg postet mitt innlegg fant jeg faktisk ut at 1.2 TFSI skal ta over for 1.6 liters motoren.

De nye motorene har tydeligvis nettopp kommet ut for salg, så man får jo nesten ikke tak på noen brukte av disse.

Vil den nye motoren kunne ødelegge mye for 1.6 versjonen?

Eller bør jeg gå for 1.6 litern med mye mer utstyr?

mvh

peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider