Gå til innhold

Chrysler Stratus - Bremsene henger på ene hjulet bak

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har slitt lenge med at bremsene henger på venstre bakhjul, og har nylig skiftet bremsecalipper og bremseklosser, da vi oppdaget at stempelet på den gamle calipperen ikke var til å rikke på.

Nå har jeg kjørt ca 2 uker og de nye bremseklossene er "borte". Du må bruke beinet for å snu rundt hjulet.

Vi kan derfor eliminere problemer med calipper, klosser og selve bremseskiva, alt det ser ut til å være i topp stand.

Jeg kan heller ikke se noe antydning til rust på noen av bremserørene eller noe skade på bremseslanger.

Bremsene på de andre 3 hjulene er 100%.

Bilen er en 11 år gammel Chrysler Stratus (1999).

Jeg har mistanke om at det sitter en tilbakeslagsventil av noe slag i selve bremseslangen, da denne slangen koster nesten 2000,-. Det MÅ jo være det som er galt? Noen andre tips før jeg svir av 2 byturer på en slange som kanskje ikke er i stykker?

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke til salgs på Ebay. Har kun sett en som er til salgs, og det er HØYRE bak (jeg trenger venstre) og shippet kun til USA :)

[ ] 1991 - BMW e34 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig mystisk ut siden du har byttet alt. Henger bremsene så er det som oftest rust på calipperstempelet eller fastrustede glidebolter som er årsaken. Noen ganger kan klossene våre rustet fast i holderen sin. Har du gjort alt godt rent så burde dette virke. Nå er det slik at nye deler ikke trenger å være feilfrie heller, så muligens calipperen din er dårlig? Har du kjøpt kvalitetsdeler, så er det garanti på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt alle delene hos merkeforhandler (er ikke mulig å oppdrive billigere andre steder, bare til samme stive priser).

Det er ikke stempelet eller noe slikt, for når vi løsner slangen går stempelet helt perfekt. Og det bremser jo som det skal.. det går bare ikke tilbake mange mikrometere nok.

Jeg prøver å bytte slangen også... er jo bare noen timer ekstra på jobb ;)

[ ] 1991 - BMW e34 525i

Lenke til kommentar
Del på andre sider