endorfun Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 det var på vanlige sugemotorer ja. og som sagt, husker ikke om det var med grenrør og full pakke Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 med effektanlegg merkar man at motoren blir kvikkere i responsen og får litt bedre bånn drag... komplett anlegg med nytt luftfilter gjør jo at motoren "puster" bedere... blir omtrent som å dra på joggetur og puste gjennom et sugerør.. det går bedere når mån fjerner det:rolleyes: Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hybris Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Liten vits å slenge grenrør på en 129hk bil tror jeg. sannsynligvis får man mye dårligere drag i bånn, og ikke noe særlig ekstra i toppen. Siter -- Hybris / Thorbjørn http://www.getawayinoslo.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.C Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Slang på grenrør på gamlebilen til en kompis.. en honda civic 1.5.. Merka ikke så mye med en gang men den blei kvikkere og mer villig...Det er ikke bare turbobiler som nyter godt av å puste bedre;) Siter det er ikke størrelsen det kommer an på. det er hvordan du bruker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Dette er en interressant tråd, keep it going! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 JEG swappa inn en 2T(1600ccm) i en KE20 Corolla. Vanlig 75hk ehh... høykomp motor. Vanlig støpegodsmanifold, ned i et 2-1 rør som ble litt flatbanket av styresnekka, en rar stygg "bøy" rundt en travers, opp til 2" rør. kjøpte de to minste ovale pottene til Simonz 100x310mm Mini tror jeg de heter. Har prøvd både rakt 2" enderør OG en sidesvans fra en 2" til Volvo 140. Lyden er passe deilig. Litt snerpete ved gasspådrag og passe dypt. Til 1.6L å være. Har gjort det samme på en 140. 2" er "bolt on"/trees utapå orginal B20 eksosrør. :) Der brukte jeg ei oval Mini potte og ei oval Midi(?) på 410mm. og rakt ut. Det ble "bare" greit. Litt mere brum og rå lyd, men LANGT FRA spennendes... Det var på en B20. (",) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Effektanlegg gir kanskje ikke så mye effekt, men tillater større effektuttak uten at det blir for mye mottrykk. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.