AJ82 Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Originally posted by Jonte Finnes E30 320 med skiver bak orginalt? Hva er forskjellen på 325 og 320 dashboard da? Og går 325 motoren på 320 girkassa? Tåler kassa dette? Min hadde ihvertfall skiver bak orginalt.. Vet ikke forskjellen på dashbordene, men mitt var visst annerledes... Kassa hadde ingen problemer med den nye motoren... Har ihvertfall holdt i flere år nå... Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Originally posted by AJ82 Min hadde ihvertfall skiver bak orginalt.. Vet ikke forskjellen på dashbordene, men mitt var visst annerledes... Kassa hadde ingen problemer med den nye motoren... Har ihvertfall holdt i flere år nå... Hadde du samme clutch som sto på 2litern også? Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Originally posted by Rallykongen Hadde du samme clutch som sto på 2litern også? Jepp.. Itte no problem ;) Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 jeg hadde gått for en 325 da den går 15ganger så bra og det skiller ikke så mye i prisforskjell. E30 320 er en dau bil .. 129hk, 12v og et relativt spett dreimoment..Mer dau en min e36 320.. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 320 87 oppgitt 0-100 på 10.6 og 325 8.3.. Hadde ikke tenkt meg om engang jeg.. :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aryx Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Jeg ville også gått for en 325i, synes også at 320'n jeg hadde var dau... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Cab Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Hadde og gått for 325. 320 er jo nesten som å tråkke i ei bøtte med vann.. Sett bort fra forsikringa hadde nok kanskje jeg og handla 325, men ble nok 318 heller (uten tak vel og merke, HAHA) ). Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Originally posted by pjotr Leter litt etter bil, vurderer bmw e30. Når bilene er såpass gamle, er det vel ikke _så_ stor prisforskjell på 320 og 325. Lurer på om det er stor forskjell på 320i og 325i, unntatt motorene? Korrekt at 325i har 192 hk? Hva anbefales? Noen som har peiling på hva forbruket er på disse? Er det noen "vanlige feil" jeg bør se opp for på disse? Er du opptatt av forsikring kan jeg anbefale 323i:) Går ganske godt (ganske mye bedre enn 320i etter hva jeg har hørt) og bremsene er vel like de som er på 325i (eller tar jeg feil der? ) Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Originally posted by jarli Er du opptatt av forsikring kan jeg anbefale 323i:) Går ganske godt (ganske mye bedre enn 320i etter hva jeg har hørt) og bremsene er vel like de som er på 325i (eller tar jeg feil der? ) 323 har skivebrems bak, og den har 150HK...den går ikke så aller verst den heller nei. Men jeg kvelder jo den glatt med min 325, så... :) Men når alt kommer til alt så er det jo kun et spørsmål om penger og prioritering. Jeg betaler 19000.- i året i forsikring. Men så fronta jeg med en porsche i fjor sommer også da.. :D Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Originally posted by Wicked 323 har skivebrems bak, og den har 150HK...den går ikke så aller verst den heller nei. Men jeg kvelder jo den glatt med min 325, så... :) Men når alt kommer til alt så er det jo kun et spørsmål om penger og prioritering. Jeg betaler 19000.- i året i forsikring. Men så fronta jeg med en porsche i fjor sommer også da.. :D Ja det er snakk om prioritering... 325i har en mer moderne motorstyring og jeg tror faktisk at den bruker mindre bensin enn en 323i/320i Jeg betaler forresten bare 2000kr i året med kjørelengde på 18000km :D Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 320i har etter det eg har hørt ett motorbytte i løpet av 86?? Med 129 før og 136 etter, eller er det helt feil? Og angående bremser, så er det vel standard med skiver bak på både 320 og 318 etter 88?? Er ihvertfall flere av de som eg har sett med "faceliften" som har dette. Men.... correct me if aim rång. Men sånn ellers er E30 en SJEFS bil. Ingenting mer å si på den saken. Har hatt to 320'er som dele/herjebil og det var stor forskjell på de motorene, selv om de var lik årgang, men det var fremdeles ikke til å slenge tenna i veggen for. Min første E30, 84mod 318i, holdt alle som hadde 320i motor. Men manget lyden da selfølgelig. E30 er relativt billig og lett å få tak i deler til og er en morsom bil med gode og behagelige kjøreegenskaper. Men forsikringselskapa er ikkje så begeistra. Selv om eg ikkje skal klage, betaler 4800,- for full kasko på 324'en. Men den er jo regga på mamma da som det barnet eg er. Hvis noen trenger deler til 320 må de ringe. Har litt igjen av delebilen enda før den blir resirkulert til to tomms spiker. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Originally posted by BMW324TDa 320i har etter det eg har hørt ett motorbytte i løpet av 86?? Med 129 før og 136 etter, eller er det helt feil? Og angående bremser, så er det vel standard med skiver bak på både 320 og 318 etter 88?? Er ihvertfall flere av de som eg har sett med "faceliften" som har dette. Men.... correct me if aim rång. Men sånn ellers er E30 en SJEFS bil. Ingenting mer å si på den saken. Har hatt to 320'er som dele/herjebil og det var stor forskjell på de motorene, selv om de var lik årgang, men det var fremdeles ikke til å slenge tenna i veggen for. Min første E30, 84mod 318i, holdt alle som hadde 320i motor. Men manget lyden da selfølgelig. E30 er relativt billig og lett å få tak i deler til og er en morsom bil med gode og behagelige kjøreegenskaper. Men forsikringselskapa er ikkje så begeistra. Selv om eg ikkje skal klage, betaler 4800,- for full kasko på 324'en. Men den er jo regga på mamma da som det barnet eg er. Hvis noen trenger deler til 320 må de ringe. Har litt igjen av delebilen enda før den blir resirkulert til to tomms spiker. http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=27814 Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 har rele, plastdriten ved håndbrekket (kanskje ramma rundt spilleren er hel og). Men er på jobb nå. Send meg en tekstmelding,eller ring etter 2315 i kveld eller før 1330 i morgen, så kan vi ta det fra der. 909 93 957, Robert Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Enig i at E30 er en herlig bil. Har hatt min i 5 år nå og kjørt ca 80.000km med den overalt i Europa. Den er praktisk, komfortabel nok og har en nydelig kjørefølelse og god kvalitet i tillegg. I hvert fall etter min mening er følelsen med veien bedre i disse enn selv den nye M3'en, hvis du har en E30 uten servo. Kjøreegenskapene er selvsagt en annen historie... Det er ikke noen spesielle ankepunkter mot disse bilene, men husk på at de faktisk begynner å bli meget gamle. I tillegg er dette trolig en av de modellene som får smake aller mest grisekjøring på veiene i dag. Mange av eksemplarene bærer i høyeste grad preg av det. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.