Krabbefett Skrevet Mai 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2010 hei igjen.. jeg har en x20xev som jeg bytta nylig. Den småtikka noe første oppstart, da fant jeg ut at jeg hadde fylt på feil oljetype (5w40) og tappa den, bytta filter og kjøpte 10w40. Tikkinga forsvant HELT og gikk veldig pent, men så dro jeg til en "mekaniker" for noen dager siden og han drev å rusa på kald motor. Etter at han hadde drevet å rusa den 4-5 ganger opp til rundt 5000 rpm, så kom det er høyt knepp og motoren tikker som et uvær. har lagt ved en liten snutt for å vise lyden (Om ikke filmen funker: Se den her) http://www.youtube.com/watch?v=MWNC6GIC8bk Er det noe man kan gjøre med dette? Syntes ikke dette høres ut som ventiltikking men høres ut som samme lyden jeg hadde før oljepumpa og rådene gikk på den gamle motoren. Noen forslag?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krabbefett Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Går jo raskere å skru opp motoren og bytte all innmaten enn å få svar her :P Seriøst INGEN her som har fiksa tikking i motor eller vet hva jeg kan gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Ta opp toppdekselet å se hvordan det står til med løfterne. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg