Gå til innhold

ny motor! hva bør jeg se etter?

Ranger emnet

golfen90

Anbefalte innlegg

ok, så hvis jeg gjør et eller annet med panseret sånn at man ikke får det opp, så kan de ikke si noen ting?

Hvis du skal ha godkjent senking så kjører du bilen inn i kontrollhallen og opp på en bukk e.l.

Så skal kontrolløren se nummerene på fjærene, Tüv-papirer og at det er utført hjulstillingskontroll som er i henhold og justering av lys.

Ingen av disse delene krever at du skal åpne panseret.

2,0 8v motoren har heller ingen merker e.l. som viser at det er en 2,0, det har heller ikke 1,8.

Så jeg hadde ikke giddet å tenke noe på det.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk for gode svar!

da gjelder det samme hvis jeg skal godkjenne den med effektanlegg?

Et effektanlegg kan sidestilles med eksosanlegg alà Biltema, Mekonomen, Bilextra osv, ingen av disse må godkjennes når de monteres, regnes som reservedeler.

Det viktigste er at bilen ikke har et høyere støynivå enn orginalt, det vil si at de fleste loffpotter utgår med høye kneløft..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ledningsnettet må det skiftes helt til sikringsboksen? eller bare i motorrommet?

Det vet jeg ikke.

Det er et koblingspunkt for motorelektronikk i motorrommet, sitter like over girkassen.

Er ikke usannsynlig at det fra sikringsboks er likt, men det må du i så fall sjekke opp.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider