Gå til innhold

vanlige feil a4

Ranger emnet


lyshaugen

Anbefalte innlegg

Det er en grunn til at vi faktisk har en FAQ her..

 

6.1

Q: Hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en A4 (B5)?

A:

- Se om bilen har fulgt servicene

- Pass på bærearmene/broene/kulene er i orden (disse er ganske svake på tidligere utgaver av A4)

- Samme som i punktet over gjelder for forstillingen

- Foringene kan være ganske tørre, da blir det mye knirkelyder. Kan løses ved bytte av foringer eller smøring av de gamle

- På modeller med aircondition sitter rørene ganske lavt under bilen, kan være lurt å se at de ikke er skadet

- Luftmassemåleren er en svakhet, tåler ikke så mye. Pass på at denne ikke er gåen, gjelder spesielt hvis bilen har/hatt montert åpent luftfilter med olje

- Pass på at alle de elektriske tingene fungerer (el. vinduer, klimatronic panelet på biler med AC osv.)

- Grenrøret på 1.8T kan sprekke, pass på at det er helt

- Pass på at turboen er i god stand hvis du skal ha en 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstilling, pga geometri så sliter den forstillingsdeler raskere enn andre biler.

 

Luftmassemåler har en tendens til å ryke. Merker det ved at motoren trekker ujevn ved gasspådrag, gjerne rundt 2500 - 3500 o/min

 

aha, er det som er kanskje feilen med bilen min! Er det kun sån du merker at luftmassemåleren er gåen? Hvor mye koster en sån ny? :)

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja det er sånn du merker at den er gåen. Kan være at motorlampen begynner å lyse, men i de fleste tilfeller er det kun på at motoren trekker ujevnt at du kjenner det.

 

Det er en Bosch del, og den er ikke så vanskelig å bytte, kostet meg 4100,- på et VAG verksted for hele jobben. Det er landeveisrøveri, men jeg hadde kjøper på bilen, og dårlig tid på å fikse det.

 

Søk på delenr på din på nettet, så kan det være at du finner den billigere. Det er noen år siden jeg sjekket, fant delen til 2200,- men fikk ikke lov å kjøpe den, de solgte kun igjennom offisielle VAG forhandlere i så så mange år etter at bilen var ny (7?). Men dette er mange år siden så burde gå å kjøpe den igjennom andre kanaler nå.

 

Edit: audi a4 MAF bosch

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså er det listene nede på døra som ruster opp inni og løsner. Disse er billige og piece of cake og bytte. styr unna svarte biler siden disse har dårlig lakk og flasser og ruster. 1.6literen har en tendens til å svette endel rundt toppdeksel. Ellers er det en nydelig bil som er helt konge å kjøre.

 

Grunnen til at forstillinga ryker er ikke geometri, det er faktisk en helt fantastisk forstilling, det er bare det at staga er laga litt for spinkle. Ved å sette på et forsterka sett er det leeeeeeeenge til det trenger å byttes igjen.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår