Gå til innhold

Råeste motor i ascona

Ranger emnet


totta

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kjetilr

en på jobben har en med 16v turbo som går godt, han har sammen med et par kompiser kjøpt en lotus omega motor, men jeg vet ikke hva den skal i.. enten ascona eller manta tror jeg..

 

Ikke i valdres vell?? veit det blir en manta der borte med lotus motor

oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter)

skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no

 

VW og Audi er bilene som er konge he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kroffer

Dette kan vel regnes som en skikkelig versting av en ascona?

 

http://www.simtechracing.no/prosjekt_ascona.htm

 

Helt rå spørr du meg :D

 

Ja men er vell ikke aøværden hester i bilen vell?????

Men helt enig bilen er mega rå da.

oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter)

skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no

 

VW og Audi er bilene som er konge he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Alle værsting værsting Ascona B i norge har en eller anna 2.0 16v turbo.. Og da e Calibra Turbo motoren og Cosworth motoren hyppig brukt, og da henter di ut 3-400hk.. Di som har rekkesekksere blir førr fremtong og dermed kun motormessig værsting.. Di har jo nesten itje veiholdning da..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joppa

det er jo så mye hemligheter rundt den valdress bilen så.. vi får se til sommeren. hehe, frekk kar han som kjøpte motoren til norge, snappa motoren rett forran trynet på en annen kar å beskyldte han for å rote det til osv.. haha.

 

er du på omc forumet og?

(eller bare tjuvleser du :D )

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke på omc forumet og har heller aldri vorre der.. det er jo berre clean fakta.. :) så ik no tjuvlæsing.. å det e jo å rein logikk at det stemme..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by adidas_

Alle værsting værsting Ascona B i norge har en eller anna 2.0 16v turbo.. Og da e Calibra Turbo motoren og Cosworth motoren hyppig brukt, og da henter di ut 3-400hk.. Di som har rekkesekksere blir førr fremtong og dermed kun motormessig værsting.. Di har jo nesten itje veiholdning da..

 

Sant det du sier der ja, så derfor lurer jeg på og flytte motoren ca 30-40 cm bakover hvis jeg setter inn en skyline motor f.eks.

 

Veit at han med mantan som skal sette i lotus motor også flyter motoren mye bra bakover.

 

Ellers kommer det vell en ascona med 2.l bi turbo fra valdres snart vell

oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter)

skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no

 

VW og Audi er bilene som er konge he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Die Serien-Achslastverteilung (leer) beträgt etwa 54 % vorn zu 46 % hinten und verschiebt sich durch die zusätzlichen 85 kg somit auf etwa 57 zu 43.

 

http://www.manta-b.de/

 

Altså vektfordelinga originalt i manta er 54/46, og med 6er blir det 57/43.

 

Og som det står på den tyska sida, vektfordelinga utgjevnes når man pakker trunken full av anlegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel gjerne med opel sekser og opel forstilling.. sku ik totta ha supra forstilling eller no? og skyline el. supra motor veie sekkert no anna en en C30NE el. C30SE..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting kan jeg love er at den orginale forstilingen veier bare halvparten så mye som supra forstilingen i alle fall, har ikke peiling på hva supra/skyline veier mot en opel 6er men bakstilingen jeg setter på asconan veier jo også muligens det 3 dobble av hva den orginale bakstilingen gjør, fanken blir ingen lett vekter dette,

så jeg komemr til og veie bilen når jeg er ferdig og deretter se hvordan jeg må plasere motoren får og få trykk på bakhjula, må sikkert uansett hva slags motor jeg bruker flytte den ca 20cm bakover i alle fall hvis ikke mere. så vi får se hva som skjer

oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter)

skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no

 

VW og Audi er bilene som er konge he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår