Notsabad Skrevet Mai 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2010 Skal i vei og besiktige en 1996 audi A4 1.8 med automatgir, og selger opplyste om at girkassa av og til ikke slipper bilen ut av fri, men det var mest sannsynlig en bagatell med en sensor. Dette skjer visst nok kun et par ganger i måneden sa han, og det var ikke noe stort problem mente selger da han hadde blitt vant til det og hadde kjørt sånn i flere år. Måtte bare gi litt ekstra gass når bilen skal ta løst i kryss etc. Bilen var rimelig og fin og se til, så det jeg lurer på er om dette kan være starten på girkassehavari, eller om det er en bagatell som selger sier. Er det noen som kjenner til dette, eller vet hva det kan være? Det er den bilen der forresten: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22287146 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Tiptronic kassene fra 95-05 suger, og når den allerede har begynnt sånn hadde hvertfall ikke jeg tørt å kjøpe den. Om du ikke vil bruke 50k på ny kasse selvsagt. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Når man må gi ekstra gass for å få bilen til å bevege seg, er det ofte tegn på at kassa snart ryker. Når det i tillegg er en vag, ville jeg ihvertfall styrt unna, grunnet dårlige og svindyre automatkasser. Kjøp en annen bil... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg