Gå til innhold

gåen toppakning/sprukket topp eller bare oljesøl?

Ranger emnet


- Pal -

Anbefalte innlegg

Har vært ute å skrudd litt på bilen i dag og tenkte jeg skulle se til hvordan det stod til med pluggene. Da fikk jeg meg en liten overraskelse, nede sammen med plugg 1 var det litt olje, plugg 2 badet nærmest i olje mens 3 og 4 var helt tørre (oljen lå i hullet sammen med pluggene, skrudde dem ikke ut, tok bare av hettene) så da lurer jeg på om det muligens er toppakningen som er gåen eller om det rett og slett er en sprekk i toppen? eller kan det være så eneklt som at de som fylte olje på verkstede etter å ha byttet bunnpanen min i høst har sølt olje? Nevner at bilen går helt fint, bruker ikke vann og nesten ikkke olje, er heller ikke antydninger til olje i kjøevannet og oljen virker fin. Ble også trykktestet for et årstid siden og da var den helt fin.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fler her sier er det her nok mest sannsylig snakk om toppdekselpakning,

eventuelt ventildekselpakning er et bedre navn.

 

Du er inne på noe selv her, da dette ikke krever at du demonterer toppen

fra bunndelen din, ergo slipper du alt som har med regreim osv å gjøre.

Uten at jeg har spesifikk kjennskap til akkurat din modell, vil jeg tro

det er noen små muttere eller umbracobolter som det kanskje 10-20 stk av.

 

Det er en ganske enkel operasjon å ta selv, da man bare vipper av et

aluminium/blekksdeksel og legger ny pakning i sporet som ligger der.

Absolutt å anbefale å prøve seg på selv!

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fler her sier er det her nok mest sannsylig snakk om toppdekselpakning,

eventuelt ventildekselpakning er et bedre navn.

 

Du er inne på noe selv her, da dette ikke krever at du demonterer toppen

fra bunndelen din, ergo slipper du alt som har med regreim osv å gjøre.

Uten at jeg har spesifikk kjennskap til akkurat din modell, vil jeg tro

det er noen små muttere eller umbracobolter som det kanskje 10-20 stk av.

 

Det er en ganske enkel operasjon å ta selv, da man bare vipper av et

aluminium/blekksdeksel og legger ny pakning i sporet som ligger der.

Absolutt å anbefale å prøve seg på selv!

 

Kanskje jeg skal prøve meg selv likevel da om det er så lett, men merker at jeg begynner å få en del dårlige erfaringer med at ting som skal være lett og gjort på 1,2,3 tar evigheter frodi det alltid er en bolt/skrue/mutter som sitter som fy eller andre problemer. Dog fortsatt grei skuring, men liker ikke at ting tar så lang tid:P liker liksom å kunne kjøre bilen når jeg faktisk er hjemme:D

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår