Capping Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Vurderer å bygge turbo på en ohc motor jeg har og lurte på om noen viste om hvor jeg kan få tak i smidde stempler og evnt veiv hvis jeg må bytte den og... Er det noe annet jeg må bytte for at jeg ikke skal få problemer senere? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Motor nyere enn `86(205-blokk), gjerne cosworth-innmat. Søk gjerne på IS turbo eller IST. https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx er verd en kikk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 Det er ganske mye mere du bør ha ja.... grenrør, turbo, cooler, div rør, skikkelig topp-pakkning osv, så må du ha en måte å få inn ekstra bensin, samt noe som holder styr på tenningen slik at du ikke får tenningsbank. Det er tilnærmet umulig å få til en nogenlunde holdbar ohc turbomotor under 10.000kr, bare sånn at du vet det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas- Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Kommer jo helt an på hvor mange hester du er ute etter.. Hvis du hadde pm meg mailen din eller no så kunne jeg sendt deg en ohc turbo guide.. Thomas- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegaaard Skrevet Mai 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 Bilen min er ohc, jeg kjøpte den med turbo. Siter Ford Sierra IS Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mai 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 @Vegard; er du her også? Jeg har hatt turbo på "vanlig" innmat (stempler,råder,veiv) på Ohc. Kjørte med lite ladetrykk og det holdt greit..Men så pleier jeg å ta godt vare på slikt og ikke "tukte" det for mye.. Skal en ha bra med effekt så må en koste på mye.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegaaard Skrevet Mai 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2010 @Kjetil: Er vist det :) Siter Ford Sierra IS Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg