opelduude Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 (endret) Sentrallåsen på førerdøra fungerer ikke, har målt at det er strøm der. Spurte på Opel i dag om det var mulig å bare skifte ut motoren, men de sa at hele dørlåsmekanismen hang sammen så jeg måtte kjøpe hele greia til 1500 kr. På opel-deler.no så selger de bare motoren til sentrallåsen. Går det å bare skifte ut motoren? Lurer på om de sa det for at de skulle tjene mest mulig. Edit: Det er en omega b 98 modell btw. Endret Mai 12, 2010 av opelduude Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 hei kan bare svare for min vectra a 93 mod. fikk tak i motor til 500 på opel.ved byte er motoren skrudd fast til låsemekanismen så den må demonteres for å få byttet. var ingen problem å få tak i bare motor ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 har komplett låsemekanisme i en bil jeg drive rhøgger som du kan få kjøpt. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Får nok leve meg å låse opp førerdøra manuellt ei stund. Er ganske blakk nå så sparer alle pengene jeg har til bensin :P Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 På Vectra B henger hele dørmekanismen sammen, mens på Omega B derimot er motoren en separat enhet. Denne er ganske lett å bytte, og jeg er også rimelig sikker på at Astra (f?) bruker nøyaktig den samme motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 På Vectra B henger hele dørmekanismen sammen, mens på Omega B derimot er motoren en separat enhet.Denne er ganske lett å bytte, og jeg er også rimelig sikker på at Astra (f?) bruker nøyaktig den samme motoren. Ja, men det var fint, da kan slipper jeg så mye demonterning :D Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg