Janberlin Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Hei, jeg har nylig kjøpt meg 2x10" subwoofere og bygget kasse på dem. Forsterkeren min har 2 utganger til sub, altså plass til to subber. Men når jeg har èn subwoofer i hver utgang på forsterker så spiller nesten ikke subbene i det hele tatt, de bare vibrerer etter musikken, og lager nesten ikke lyd. Men om jeg kobler av ett av elementene, så spiller elementet som er koblet på helt fint. Derfor lurer jeg på hva som er problemet. Jeg tok først å "parallellkoblet" hver subwoofer i 2ohm, men når det spilte så dårlig så kobla jeg hver subwoofer i 4ohm uten at det hjalp. Hva er er det som gjør dette? Tåler ikke forsterkeren begge elementene? Jeg har jo klart å dratt 2xKicker L7 på denne forsterkeren, så jeg skjønner egentlig ikke greia. Kan det virke å seriekoble begge elementene slik at de går på samme utgang på forsterkeren? (slik at ène utgangen på forsterkeren er ubrukt) Jeg har dette oppsettet: DynaBel BF4501 Monoblokk Almani S3-10 Almani S3-10F (F for flat) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Du har sannsynligvis koplet pluss og minus feil på den ene suben, slik at de faser ut hverandre. Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janberlin Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Hadde visst rett i det gitt. Takker for hjelpen! :sombrero: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Bare hyggelig! :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg